در ستایش مرسدس بنز و آنچه که در 120 سال گذشته به ما داده است

در ستایش مرسدس بنز و آنچه که در 120 سال گذشته به ما داده است

برند مرسدس در این ماه به طور رسمی 120 ساله شد. به همین بهانه در این مطلب به بررسی تاریخچه و مهمترین مدلهای تاریخ این برند می پردازیم.

در سال 1886 کارل بنز اولین خودروی موتوردار را ساخت. این خودرو یک موتور یک سیلندر 954 سی سی داشت. بنز در راه ساخت و معرفی این خودرو از کمک های مالی همسرش استفاده کرد. 135 سال بعد، کمپانی که اسم او را بر روی خود دارد همچنان با قدرت پیش می رود و در زمینه خودروهای ممتاز در جهان پیشرو است. این کارخانه در همان اولین سالهای حیات خود نمونه های اولیه لنت ترمز را اختراع کرد.

تاریخ مرسدس بنز

اولین مدلهای بنز خودروهایی بودند که برای اولین بار از سوپرشارژ برای افزایش توان موتور استفاده کردند. واژه Kompressor که هم اکنون نیز در برخی مدلهای مرسدس بنز استفاده می شود، نشان دهنده وجود این سیستم در خودروهاست. همچنین گیربکس های 8 سرعته دستی نیز از ساخته های مرسدس بنز هستند که برای اولین بار در مایباخ زپلین DS8 مورد استفاده قرار گرفتند. خودروهای مرسدس بنز همچنین اولین خودروهایی بودند که از موتورهای دیزلی استفاده کردند. اولین خودروهای سواری که موتور دیزلی در آن استفاده شد مرسدس بنز 260D بود که از یک موتور 2545 سی سی نیرو می گرفت.

تاریخ مرسدس بنز

با افزایش قیمت بنزین در دهه 1970 میلادی، مرسدس بنز اولین خودروسازی بود که برای ایجاد قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتر موتورهای توربودیزل را در مدل 300D خود به کار گرفت. مرسدس بنز اولین برندی بود که برای اولین بار از ترمزهای ضدقفل ABS چهار کاناله در خودروی خود استفاده کرد.

تاریخ مرسدس بنز

از دیگر ابداعات مرسدس بنز می توان از میله واژگونی اتوماتیک نام برد که برای اولین بار در مرسدس بنز R129 SL کانورتیبل استفاده شد. این سیستم می توانست در هنگام واژگونی خودرو در کمتر 0.3 ثانیه باز شده و وزن خودرو را بر روی خود قرار دهد.

شیشه های عایق نویز از دیگر ابداعات مرسدس بنز بوده است که برای اولین بار در مرسدس بنز کلاس S با کد بدنه W140 به کار رفت. این شیشه ها به طور قابل ملاحظه ای نویز جاده و صداهای اطراف را کاهش می داد. اما مرسدس بنز به اینها اکتفا نکرد و یکی از مهمترین آپشن های خودروهای امروزی را اختراع کرد. سیستم کنترل پایداری که امروزه تقریبا در تمامی خودروهای جهان استفاده می شود، برای اولین بار در مرسدس بنز CL600 استفاده شده است.

تاریخ مرسدس بنز

تلاش مرسدس بنز برای افزایش ایمنی خودروها به این موارد محدود نشد و این خودروساز با معرفی ترمز کمکی در کلاس S مدل 1996، که نقش مهمی در افزایش ایمنی خودرو در شرایط اورژانسی دارد، یک بار دیگر تعهد خود به ایمنی و سلامتی سرنشینان را ثابت کرد.

کروز کنترل تطبیق پذیر که یکی از آپشن های پرکاربرد خودروهای مدرن است، برای اولین بار در مرسدس بنز کلاس S مدل 1998 معرفی شده است. همچنین مرسدس بنز در سال 1998 در کلاس S کد W220 سیستم ورود بدون کلید را معرفی کرد. یکی دیگر از آپشن های لوکسی که امروزه در خودروهای ممتاز دیده می شود، ماساژور صندلی است. این آپشن در سال 2000 توسط مرسدس بنز کلاس S معرفی شد.

تاریخ مرسدس بنز

مرسدس بنز در زمینه خودروهای سنگین نیز فعالیت جدی دارد. کامیون مرسدس بنز آکتروس یکی از پیشروترین کامیون های دنیاست که در سال 2001 آپشن هشدار خروج از جاده را معرفی کرد. امروزه این سیستم در خودروهای مدرن بسیار مرسوم شده است و می تواند فرمان دهی خودرو را نیز کنترل کند.

تاریخ مرسدس بنز

از دیگر آپشن های ایمنی که امروزه در خودروهای مدرن و لوکس زیاد دیده می شود، ترمزگیری خودکار است. این آپشن برای اولین بار در مرسدس بنز کلاس S کد W221 و CL کلاس کد C216 معرفی شد. هشدارهای صوتی و تصویری نیز برای این سیستم تعبیه شده است که در صورت نیاز فعال می گردد.


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید