7 حقیقت جذاب در مورد تاریخ BMW

7 حقیقت جذاب در مورد تاریخ BMW

BMW یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین برندهای لوکس اتومبیل در جهان است. شاید فکر کنید که همه چیز را درباره این شرکت خودروسازی لوکس که به عنوان یکی از مشهورترین تولید کنندگان آلمانی اتومبیل در جهان فعالیت می کند می دانید. اما در این مقاله ما هفت واقعیت جالب را در مورد BMW به اشتراک گذاشته ایم که شاید شما با دانستن آنها بیشتر به عظمت و تاریخ طولانی مهندسی چشمگیری که باعث شده BMW به یکی از برترین برندهای لوکس اتومبیل در دنیا تبدیل شود پی ببرید.

1. BMW در ابتدا تولیدکننده موتورهای هواپیما بود!

BMW کار خود را با ساخت موتور هواپیما آغاز کرد و نقش خود را در این صنعت نیز به خوبی ایفا می کرد. این شرکت در زمینه هوانوردی رکوردهایی را هم در زمینه ارتفاع پروازی و هم سرعت به جای گذاشته که پیش از جابه جایی به صنعت خودروسازی، باعث پیشرفت های کلیدی در آن صنعت شده است.

 2.  BMW به معنی "شرکت سازنده خودرو بایرن" است!

این شرکت در ابتدا "شرکت سازنده هواپیما بایرن" یا BFW نام داشت و در سال 1917 نام خود را به BMW تغییر داد.

3. لوگوی BMW ادای احترامی به ریشه های باواریایی است!

در حالی که برخی با اشاره به سابقه ساخت هواپیما در این کمپانی، معتقدند که لوگوی BMW نشان دهنده پره های در حال چرخش هواپیماست، طراحی این لوگو در واقع ادای احترامی به ریشه های آن در ایالت باواریای آلمان است. طراحی رنگ های نمادین آبی و سفید بازتابی از الگوی آبی و سفید پرچم باواریاست که این کمپانی در آن متولد شده است.

4. عمر این کمپانی به بالای 100 سال می رسد!

به دلیل اینکه BMW برای ساخت خودروهای لاکچری و فوق مدرن با بهره گیری از جدیدترین امکانات و تکنولوژی های روز دنیا شناخته شده است، ممکن است فکر کنید که این کمپانی در عصر مدرن تشکیل شده است. در واقع این شرکت در سال 1916 به وجود آمده است و اخیرا جشن صد سالگی خود را پشت سر گذاشته است.

5. BMW بعد از پیمان ورسای وارد خودروسازی شد!

یکی از باورنکردنی ترین حقایق در مورد BMW این است که این شرکت پس از معاهده ورسای، که پس از پایان جنگ جهانی اول امضا شد، به یک خودروساز تبدیل شد. بر اساس این معاهده، کمپانی های آلمانی دیگر اجازه ساخت هواپیماهای جنگی و موتور هواپیماهای جنگی را نداشتند که این مساله BMW را مجبور به تطبیق دادن خود با صنعت خودروسازی و گسترش در این زمینه کرد.

6. BMW اولین خودروی برقی خود را در سال 1972 ساخت

BMW از بدو تاسیس خود یکی از رهبران نوآوری در صنعت بوده است. این شرکت اولین خودروی تمام برقی خود را در سال 1972 میلادی معرفی کرد. این خودرو که نسخه برقی از مدل محبوب BMW 1602 بود، بیشتر از آنکه یک محصول تجاری باشد، شاهکاری برای به رخ کشیدن قدرت تکنولوژی این شرکت بود.

7. BMW همچنان قطعات خودروهای دهه 1940 را تولید می کند

برخلاف سایر خودروسازان لوکس، BMW هنوز هم به ساخت قطعات خودروهایش که زمان ساخت آنها حتی به دهه 1940 میرسد ادامه میدهد. بنابراین اگر شما به دنبال بازسازی یک مدل ب ام و کلاسیک باشید، می توانید آن را با قطعات اصلی که در روزگار قدیم از آنها بهره می برد بازسازی کنید.

اگر به دنبال خرید محصولات روز این برند لوکس آلمانی هستید، می توانید به نمایشگاه اتومبیل داوودی مراجعه کرده و از شرایط فروش فوق العاده و کارشناسان مجرب ما بهره مند شوید. 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید