ده حقیقت جالب در مورد فولکس واگن

ده حقیقت جالب در مورد فولکس واگن

برای سالهای زیادی فولکس واگن یک برند بسیار بزرگ بوده است و در طول این سالها رویدادهای قابل توجه بسیاری برای این خودروساز اتفاق افتاده است.

برای سالهای زیادی فولکس واگن یک برند بسیار بزرگ بوده است و در طول این سالها رویدادهای قابل توجه بسیاری برای این خودروساز اتفاق افتاده است. فولکس واگن دارای برخی از شناخته شده ترین خودروهای تاریخ، از جمله بیتل یا فولکس واگن تایپ 2، می باشد. در اینجا ما برخی از حقایق جالب را در مورد این برند بزرگ برای شما بازگو خواهیم کرد.

تاریخچه فولکس واگن

1. بیشتر محصولات فولکس واگن نام خود را از جریان های اقیانوسی و بادهای قدرتمند گرفته اند. به عنوان مثال فولکس واگن گلف نام خود را از جریان گلف استریم گرفته است، پاسات واژه ای آلمانی برای بادهای استوایی است و جتا نام خود را از جریان جت استریم گرفته است.

فولکس واگن پاسات

2. رکورد گینس برای بیشترین تعداد آدم در یک فولکس واگن بیتل 57 نفر است. این رکورد توسط گروهی از افراد ورزشکار و دوره دیده به دست آمد. آنها از هر سانتی متر کابین استفاده کرده و سپس تعدادی از آنها نیز بر روی سقف قرار گرفتند.

فولکس واگن بیتل

3. فولکس واگن هدیه مالی را برای نوزادانی که در یک خودروی بیتل به دنیا می آمدند در نظر گرفته بود. هرچند که درون یک خودرو بهترین مکان برای تولد نوزاد نیست، اما فولکس واگن مقادیری را به عنوان هدیه تولد برای این نوزادان اختصاص داده بود. البته این موضوع در حال حاضر منتفی شده است.

4. هیتلر کسی بود که در اصل فولکس واگن را پیش از جنگ جهانی دوم تاسیس کرد. هیتلر دستور به ساخت خودرویی داده بود که توانایی جا به جا کردن یک مرد کارگر و خانواده اش را داشته باشد. فردیناند پورشه فولکس واگن بیتل را برای پاسخگویی به این درخواست طراحی کرد. فولکس واگن در زبان آلمانی به معنای "خودروی مردمی" است.

فولکس واگن بیتل هیتلر

5. فولکس واگن گلف برای دسته بندی یک کلاس خاص از خودروها استفاده می شود. خودروهای جمع و جور یا خودروهای خانوادگی کوچک معمولا یه عنوان "کلاس گلف" شناخته می شوند.

فولکس واگن گلف

6. در سال 1938 این کمپانی کارخانه ای را در شهر KdF-Stadt ساخت. این شهر یک شهر جدید بود که هیتلر با رویای میزبانی از این کارخانه و کارگرانش آن را احداث کرده بود. این شهر در سال 1945 به ولفسبورگ تغییر نام داد.

کارخانه خودرو فولکس واگن

7. تولید فولکس واگن تایپ 2 یا میکروباس همین چند سال پیش به پایان رسید. این خودرو از سال 1950 تا 2013 به مدت 63 سال تولید می شد و از این رو طولانی ترین مدت تولید را در میان همه خودروهای تاریخ به خود اختصاص داده است.

فولکس واگن ون میکروباس

8. فولکس واگن کاری را انجام داد که تا پیش از آن غیر ممکن به نظر می رسید: این خودروساز در سال 2016 با پیشی گرفتن از تویوتا به مقام پرفروش ترین خودروساز جهان رسید. این کمپانی آلمانی در آن سال در سرتاسر جهان 10.31 میلیون خودرو فروخت. این شاهکار زمانی شگفت انگیز تر می شود که بدانیم رسوایی دیزل گیت در سال 2015 اتفاق افتاده بود.

فولکس واگن

9. در حال حاضر فولکس واگن با بیش از 600 هزار نفر کارگر یکی از بزرگترین کارفرمایان جهان است و محصولات این خودروساز تقریبا در تمامی کشورهای جهان به فروش می رسند.

10. یکی از هر سه خودرویی که در آلمان به فروش می رسد از محصولات فولکس واگن است. همچنین یکی از هر 10 خودرویی که در سرتاسر جهان فروخته می شود به این کمپانی تعلق دارد.

مدلهای خودرو فولکس واگن

خرید خودروهای فولکس واگن نمایشگاه اتومبیل داودی

نمایشگاه اتومبیل داودی با دارا بودن جدیدترین محصولات فولکس واگن از جمله پاسات و تیگوآن گزینه ای عالی برای یک خرید مطمئن است. کارشناسان ما آماده راهنمایی مراجعان و ارائه انواع خدمات خرید و فروش خودرو هستند. جهت مشاهده آگهی های محصولات فولکس واگن نمایشگاه اتومبیل داودی لینک زیر را باز کنید:


خودروهای فولکس واگن نمایشگاه اتومبیل داودی


تگ ها

محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید