کیاموتورز از تولید 11 خودروی برقی تا سال 2025 خبر داد که اولین آنها در سال 2021 معرفی خواهد شد

کیاموتورز از تولید 11 خودروی برقی تا سال 2025 خبر داد که اولین آنها در سال 2021 معرفی خواهد شد

کیا هم اکنون خودروی برقی نیرو را می فروشد، اما خودرویی که در سال 2021 معرفی می شود، اولین خودروی برقی اختصاصی این برند خواهد بود که بر پایه یک خودروی دیگر ساخته نشده است.

کیا همانند بسیاری دیگر از برندهای خودرویی با تمام قوا به سمت الکتریکی شدن حرکت می کند. نه تنها خودروهای هیبریدی یا پلاگین هیبریدی ها، خودروهای الکتریکی باتری دار شامل این برنامه می شوند. این برند اعلام کرده است که به عنوان بخشی از پروژه ای به نام "برنامه S" خود در مجموع 11 خودروی برقی خواهد ساخت. بر اساس این نقشه راه، کیا 25 میلون دلار برای توسعه 11 خودروی برقی سرمایه گذاری خواهد کرد و تا سال 2026 در سرتاسر جهان 500 هزار دستگاه خودروی برقی به فروش خواهد رساند. بازار آمریکا بخش بزرگی از برنامه های آینده کیا را به خود اختصاص داده است و نیازی نیست که مدت زمان زیادی را برای دیدن محصولات برقی کیا منتظر بمانیم.

کیا نیرو برقی

اولین خودروی برقی برای سال 2021 برنامه ریزی شده است، هرچند که کیا جزئیات بیشتری از این خودرو منتشر نکرده است. بر اساس گفته یکی از مدیران کیا، ما می دانیم که این شرکت برای تولید کانپست Imagine (تصور) در اروپا برنامه ریزی کرده است. اما هنوز روشن نیست که آیا نسخه ای از این خودرو برای تولید در آمریکای شمالی نیز انتخاب خواهد شد یا خیر.

کانسپت imagine کیا

البته کیا تولید خودروهای دارای موتور احتراق داخلی را متوقف نخواهد کرد. در واقع بخشی از اهداف برنامه S شامل افزایش فروش خودروهای سنتی با سوخت فسیلی خواهد بود. خدمات حمق و نقل نیز بخشی کلیدی از برنامه های آتی کیاموتورز خواهد بود. اما اهداف اصلی برنامه تمرکز بر روی خودروهای برقی است تا به وسیله آنها خریداران جوانی که دیدگاه مثبتی نسبت به محصولات کیا دارند را جذب کنند. به بیان دیگر، کیا به دنبال مشتریانی است که در دهه دوم و سوم زندگیشان هستند.

با توجه به اینکه اولین خودروی برقی کیا در سال آینده از راه خواهد رسید، لازم نیست مدت زمان زیادی را منتطر این خودرو باشیم. ما احتمالا اواخر امسال یا اوایل سال آینده میلادی شاهد رونمایی از این خودروی بی نام و نشان و مرموز خواهیم بود و با این رونمایی، بدون شک بازار خودروهای برقی پیش از پیش شلوغ خواهد شد. چرا که در همین بازه زمانی فورد شاسی بلند موستانگ Mach E و فولکس واگن مدل ID4 را وارد بازار خواهند کرد و شورولت از یک کراس اور ساخته شده بر پایه مدل بولت رونمایی خواهد کرد.     

کانسپت imagine کیا


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید