بزرگترین رفتارهای اشتباهی که باعث ایجاد هزینه برای خودرو می شوند

بزرگترین رفتارهای اشتباهی که باعث ایجاد هزینه برای خودرو می شوند

به طور متوسط یک خودرو در طول سال در حدود 20 هزار کیلومتر در سال حرکت می کند. عادات درست رانندگی و رفتارهای درست در زمینه نگهداری خودرو می تواند مدت زمانی که خودرو بدون نیاز به تعمیرات طی می کند را به طور چشمگیری افزایش دهد.

رانندگی خوب و چیروی از برنامه سرویس های خودرو می توانند باعث شوند که خودروی شما به خوبی کار کند و در بهترین خالت ممکن باشد. پرهیز از این اشتباهات می تواند باعث شود که خودروی شما به تعمیرات کوتاه مدت نیاز پیدا نکند.

رانندگی با موتور سرد

این باور معروف که در روزهای سرد مدتی خودروی خود را درجا روشن کنید تا موتور گرم شود، اصلا درست نیست. این امر شاید برای موتورهای کاربراتوری قدیمی تا حدودی درست باشد، اما موتورهای انژکتوری جدید در هنگام سرد بودن با افزایش تزریق سوخت، موتور را گرم می کنند تا دمای آن به اندازه مناسب برسد. مشکلی ندارد که چیزی در حدود یک دقیقه خودروی خود را روشن کنید تا در این مدت شیشه و برف پاک کن ها را از یخ تمیز کنید. بعد از آن بهترین کار این است که مدتی با سرعت کم رانندگی کرده تا دمای موتور به حد مناسب برسد. رانندگی سریع با ماشینی که موتور آن سرد است می تواند باعث تراوش کردن بنزین اضافی به دیواره های سیلندر شود که این باعث روغن سوزی خودرو خواهد شد.

رانندگی با موتور سرد

رانندگی با موتور داغ

رانندگی با موتور داغ حتی مشکل سازتر از رانندگی با موتور بسیار سرد است. داغ کردن خودرو بیش از هر چیز به دلیل رانندگی مسیرهای طولانی در روزهای بسیار داغ می شود. ضمن اینکه مشکلات مکانیکی مانند خرابی پمپ آب و ترموستات مشکل دار نیز می توانند موجب همین مساله شوند. داغ کردن خودرو می توانند موجب هزینه های بسیار سنگینی را روی دست مالک بگذارد. راه جلوگیری از این مشکل این است که همیشه حواس خود را به درجه آب ماشین داشته باشید. به علاوه باید به طور مداوم سطح آب رادیاتور خود را چک کنید. اگر احساس کنید که دمای موتور شما بالا می رود، باید کولر خودروی خود را خاموش کنید، بخاری را روشن کنید و خودروی خود را به کنار جاده بزنید و به موتور اجازه دهید تا خنک شود.

داغ کردن موتور

عدم توجه به چراغ های اخطار

این شکل های نورانی بر روی صفحه کیلومتر برای زیبایی نیستند، پس این نشانگرها را نادیده نگیرید. خصوصا در مورد چراغهای ترمزABS، ایربگها، فرمان برقی، سیستم خنک کننده موتور، روغن و چراغ چک موتور. نادیده گرفتن این چراغ ها می تواند موجب ایرادات پرهزینه و خطرناکی شود. توصیه می شود که با نشانگرهای روی داشبورد خود آشنا شوید. در صورت روشن بودن این چراغ ها نباید از خودروی خود استفاده کنید. بهترین راه برای جلوگیری از روشن شدن این چراغ ها، انجام سرویس های دوره ای است.

چراغ های چک خودرو

رفتن به دنده عقب در هنگام حرکت به جلو

رفتن به دنده عقب در هنگامی که خودرو دارد به جلو می رود در زمان هایی مانند پارک دوبل یا دور سه فرمانه، اشتباهی رایج است. انجام این کار با سرعت خیلی کم در خودروهای مدرنی که دارای گیربکس های اتوماتیک پیشرفته هستند، چندان مشکل زا نیست. اما در خودروهای قدیمی یا خودروهای دارای دنده دستی انجام این حرکت موجب صدمات جدی به گیربکس شده و خرج های زیادی را در پی خواهد داشت.

دنده عقب


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید