تاریخچه خودروسازی جیلی

تاریخچه خودروسازی جیلی

جیلی یکی از موفق ترین کمپانی های خودروسازی چینی است که علاوه بر تولید خودروهای نسبتا باکیفیت، با خرید برند ولوو نقش پررنگی در بازار خودروی جهانی بازی می کند.

جیلی، که به طور رسمی گروه هولدینگ جیلی ژدینگ نامیده می شود، در سال 1986 تاسیس شد. این کمپانی به وسیله لی شوفو به عنوان یک کارخانه ساخت یخچال آغاز به کار کرد. گفته می شود که لی شوفو برای تاسیس این کارخانه یخچال سازی از خانواده خود پول قرض کرده است. گذشته از اینها، جیلی از زمان ظهور خود به طور خارق العاده ای خوب عمل کرده است.

اندکی بعد این کمپانی شروع به سوددهی زیادی کرد و به سرعت به سمت چیزهای دیگری جذب شد. در نتیجه در سال 1994 لی شوفو ماشین های جدیدی را برای کارخانه خود سفارش داد و شروع به تولید موتورسیکلت کرد. در ژوئن همان سال جیلی اولین موتور اسکوتر چین را معرفی کرد و در کمتر از یک سال حجم فروش آن از 60000 دستگاه گذشت.

جیلی HQ

در سال 1995 این کمپانی موفقیت های بیشتری را به دست آورد و فروش آن به 20000 دستگاه رسید.  یک سال بعد جیلی به عنوان بزرگترین سازنده موتورسیکلت در چین مشهور شد. در سال 1997 این کمپانی وارد صنعت آموزش عالی شد. در همین زمان بود که جیلی سه کالج و یک دانشگاه خصوصی را تاسیس کرد. در همان سال جیلی تصمیم به گسترش کسب و کار خود افتاد و توجه خود را به صنعت خودروسازی معطوف کرد. در سال 1998 اولین خودروی تولیدی خود را معرفی کرد که جیلی HQ نام داشت. بدین ترتیب هولدینگ خودروسازی جیلی شکل گرفت که زیرمجموعه ای از گروه جیلی بود و در سازمان بورس هونگ کنگ ثبت گردید.

رویدادهای مهم در تاریخ جیلی

از 2000 تا 2007

جیلی قرن جدید را به طور فوق العاده و با معرفی JL6360، MR7130 و MR6370 آغاز کرد. تمامی این خودروها در بازار خودروی چین بسیار موفق ظاهر شدند و در لیست محصولات خودرویی SETC قرار گرفتند که جیلی را اولین کمپانی بخش خصوصی چین قلمداد می کرد که به عنوان خودروساز شناخته می شد. با این وجود، در سال 2002 بسیاری ادعا کردند که محصولات جیلی کپی از محصولات برندهای مختلف است. این ادعاها درست بود و بسیاری از محصولات جیلی، خصوصا در زمینه طراحی خارجی، یادآور خودروهای دیگر بود. برای حذف این ادعاها جیلی خودروهای جدیدی را با تکنولوژی جدید، طراحی عالی و مهندسی معکوس به تولید رساند.

جیلی

از 2007 تا 2014

در سال 2007  جیلی 120 ثبت اختراع در زمینه خودروسازی ثبت کرد. در سال 2008 جیلی موفق به خرید برند ولوو شد. در همان سال فروش جیلی از 400000 دستگاه عبور کرد. در سال 2011 این کمپانی اعلام کرد که احتمالا فروش خودروهایش در اروپا را آغاز خواهد کرد. این کمپانی همچنین کمپانی تاکسی لندن و برند خودروسازی برتانیایی لوتوس را نیز خریداری کرد.

جیلی

جیلی در حال حاضر

جیلی هم اکنون یکی از بزرگترین و موفق ترین کمپانی های چین است. این کمپانی یک تولید کننده عمده در زمینه خودروها، سیستم های انتقال قدرت، موتور و موتورسیکلت در چین است. علاوه بر اینها، مرکز فناوری و موسسه تحقیقاتی خود را هم دارد. ضمن اینکه این کمپانی دارای تعداد زیادی مدرسه، کالج و دانشگاه می باشد.

جیلی


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید