راههایی آسان برای اینکه خودروی شما همیشه سالم باشد

راههایی آسان برای اینکه خودروی شما همیشه سالم باشد

اگر از آن دسته افرادی هستید که همواره مواقب خودروی خود هستند و میخواهید خودروی شما همیشه سالم و سرحال باشد، در اینجا توصیه هایی ساده و بی هزینه برای نگهداری دائمی از خودرو قرار داده شده است که قطعا برای شما مفید خواهند بود.

مسیرهای خود را به دقت انتخاب کنید

اگر در طول مسیر روزانه خود از راههایی با آسفالت خراب رد شوید، پس از مدتی کوتاه خودرویی با فنرهای شکسته، رینگ های خم شده و احتمالا تایرهای آسیب دیده خواهید داشت. انتخاب یک مسیر بهتر با سطح مناسب خیلی بیشتر از آنچه که فکر می کنید به صرفه جویی در هزینه های شما کمک می کند.

نگهداری از خودرو

از سیستم تهویه خودرو استفاده کنید

شاید شما هم افراد زیادی را در اطراف خود داشته باشید که به بهانه افزایش مصرف سوخت از روشن کردن کولر خودرو خودداری می کنند. اما سیستم های تهویه مدرن بسیار بهینه هستند و تاثیر چندانی در مصرف سوخت خودرو ندارند. به علاوه روشن نکردن کولر خودرو برای مدت بیش از یک ماه باعث ایجاد آسیب به قطعات مختلف کولر می شود و در نتیجه هزینه بسیار بیشتری نسبت به میزان صرفه جویی شده در مصرف سوخت روی دست شما خواهد گذاشت.

کولر خودرو

برای کاهش سرعت از ترمز استفاده کنید

برخی از رانندگان برای کاهش سرعت خودروی خود از دنده معکوس استفاده می کنند. اما این کار باعث ایجاد فشار اضافی بر روی یاتاقان ها شده و عمر گیربکس را کاهش می دهد. پس اگر می خواهید سرعت خودروی خود را کم کنید حتما از ترمز استفاده کنید.

لنت ترمز

به طور مرتب از خودروی خود استفاده کنید

شاید شما نتوانید هر روز خودروی خود را روشن کنید و با آن دوری بزنید، اما اگر برای چند هفته قصد رانندگی با خودروی خود را ندارید، همینطور آن را به حال خود رها نکنید. در غیر این صورت احتمالا باطری خودرو از کار خواهد افتاد، ترمزها و کلاچ خراب خواهند شد و اگر مدت توقف خودرو بیشتر شود احتمال صاف شدن بخشهایی از تایر خودرو نیز وجود خواهد داشت. 

نگهداری از خودرو

به موتور اجازه دهید تا گرم شود

پیشرانه های مدرن تقریبا به سرعت گرم می شوند، که این مساله باعث کاهش خرابی می شود. اما گاهی اوقات به راحتی حواس انسان پرت می شود و به موتور خودرو در حالت سرد فشار می آورد. عادت فشار آوردن به موتور در هنگام سردی باعث خرابی سریعتر آن می شود.

گرم کردن موتور

با بنزین کم رانندگی نکنید

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به طور مرتب خودرو را با باک بنزین خالی می رانند، احتمالا شما آسیب فراوانی به سیستم سوخت رسانی خودروی خود زده اید. این امر به این دلیل است که رسوبات در کف باک ته نشین می شوند و اگر موتور دائما در حال کشیدن بنزین از ته باک باشد، احتمالا خرابی یا گرفتن پمپ بنزین، فیلتر یا انژکتور به شدت بالا می رود.

بنزین

مرتبا خودرو را چک کنید

اگر خودروی خود را هر روز می رانید، چند مورد را باید هر چند هفته بررسی کنید تا از تبدیل شدن یک مشکل کوچک به یک مشکل بزرگ جلوگیری کنید. روغن خودرو را دائما چک کنید و در صورت نیاز آن را پر کنید. اگر آب رادیاتور، روغن ترمز و روغن فرمان کم شوند، شما باید تحقیقات بیشتری انجام دهید چرا که این موارد نباید سر ریز شوند. 

چکاپ خودرو

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید