پایان کار کادیلاک CTS

پایان کار کادیلاک CTS

کادیلاک (Cadillac) یک نشان تجاری ساخت اتومبیل‌های لوکس است که در تملک شرکت جنرال موتورز می‌باشد. اتومبیل‌های کادیلاک به‌طور رسمی در بیش از ۵۰ کشور دنیا فروخته می‌شوند و عمده فروش آن نیز در ایالات متحده و کانادا می‌باشد. این شرکت در سال 2003 با بازنگری در طراحی خودروهایش مدل CTS را وارد بازار کرد که انقلابی در طراحی خودرو های این شرکت محسوب می شد.

سدان لوکس جنرال موتورز پس از سه نسل و شانزده سال به پایان راه خود رسیده است. سخنگوی کادیلاک آقای «Tara Kuhnen» طی بیانیه‌ای این خبر را تأیید کرده است اما این به معنی پایان کار سدان های لوکس این شرکت نیست چرا که به‌ زودی تولید سدان جدید CT5 که جایگزینی برای CTS محسوب می‌شود آغاز خواهد شد.

 

 

کادیلاک سدان CTS را اولین بار در سال 2003 معرفی کرد. یک سال بعد نیز اولین نسل از مدل اسپرت و بهبود یافته CTS-V را معرفی کرد که به یک پیشرانهٔ 5.7 لیتری V8 با 400 اسب بخار قدرت مجهز شده بود. در ادامه نسل دوم CTS را در سال 2008 رونمایی کرد و در سه نسخهٔ سدان، کوپه و استیشن روانهٔ بازار نمود. در این نسل نسخه CTS-V نیز با موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ 556 اسب بخاری به بازار آمد که مورد استقبال اروپایی‌ها قرار گرفت.

 

 

اما در نسل سوم CTS که روی پلت‌فرم آلفا ساخته شده بود مهم ترین تغییرات اعمال گردید و به رقیبی تمام‌عیار برای ب‌ام‌و سری 5 و مرسدس بنز E کلاس تبدیل شد. این نسل که آخرین نسل CTS محسوب می‌شود، در سال 2014 معرفی شد و تنها به‌ صورت سدان تولید شد. در این نسل، نسخهٔ CTS-V به پیشرانه 6.2 لیتری سوپرشارژ کوروت Z06 مجهز شده بود که 650 اسب بخار قدرت و 854 نیوتن متر گشتاور داشت و CTS-V را به قوی‌ترین محصول تاریخ کادیلاک تبدیل کرد.

 

 

حال پس از 16 سال قرار است سدان جدید CT5 راه CTS را ادامه دهد. در این خودرو نیز نسخهٔ اسپرت CT5-V وجود دارد اما برخلاف قبل این مدل در دو نسخهٔ مختلف عرضه می‌شود. نسخهٔ ضعیف‌تر CT5-V به‌ تازگی با پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربوی 355 اسب بخاری معرفی شده است اما نسخهٔ قدرتمندتری هم در راه است. هرچند CT5 جایگزین CTS شده است اما همواره خاتمه تولید یک خودرو غم‌انگیز است به ویژه کادیلاک CTS که برای بیش از یک دهه پرچم‌دار سدان‌های لوکس آمریکایی بوده و توانایی رقابت با رقبای آلمانی را داشته است.

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید