شاسی بلند برقی شورولت کامارو E-28! پاسخ جنرال موتورز به فورد موستانگ Mach-E

شاسی بلند برقی شورولت کامارو E-28! پاسخ جنرال موتورز به فورد موستانگ Mach-E

رقابت خودروهای برقی روز به روز داغتر می شود و این مصادف شده است با محبوبیت روزافزون خودروهای شاسی بلند و کراس اور. در این میان فورد با معرفی موستانگ Mach-E هیاهوی خبری زیادی به پا کرده است، اما به نظر می آید شورولت قصد کوتاه آمدن در برابر رقیب دیرینه را ندارد و در حال برنامه ریزی برای تولید رقیب این خودرو است.

سال گذشته، فورد با رونمایی از موستانگ Mach-E سر و صدای زیادی به پا کرد. اما این هیاهو به خاطر این نبود که ایده یک شاسی بلند اسپرت تمام برقی، ایده بسیار جدیدی است. بلکه بیشترین جنجال به دلیل این بود که این خودرو با برند موستانگ عرضه شده بود. فورد باید می دانست که این تصمیم جنجالی از سوی هواداران متعصب موستانگ، تصمیم غلطی تلقی خواهد شد، اما برای ما قابل درک است که چرا فورد با در اختیار داشتن برندی به قدرت موستانگ، از این نام آشنا برای شاسی بلند برقی و استراتژیک خود استفاده کرده است.

فورد موستانگ Mach-E

در حال حاضر جنرال موتورز از استراتژی خودش برای تولید خودروهای برقی استفاده می کند و ما نمی دانیم که آیا مدل جدید رقیبی مستقیم برای موستانگ Mach-E خواهد بود یا خیر. اما جنرال موتورز تا سال 2021 یک پلتفرم منعطف برای خودروهای برقی در راه دارد که قرار است حداقل 10 خودروی جدید بر اساس آن ساخته شود و اولین آنها یک شاسی بلند کادیلاک خواهد بود. اگر جنرال موتور بخواهد از فورد پیروی کرده و از اعتبار نام کامارو برای شاسی بلند برقی جدید خود استفاده کند، این مدل جدید خودرویی شبیه این طرح های گرافیکی خواهد بود.  

استایل این مدل جدید دقیقا به گونه ای است که از یک شاسی بلند توانمند انتظار دارید. هرچند که نسل فعلی شورولت بلیزر نیز در طراحی خود به صورت آزاد از کامارو الهام گرفته است. اما آیا این شاسی بلند برقی کامارو ما توانایی رقابت با فورد موستانگ Mach-E را خواهد داشت؟ به نظر ما که این موضوع کاملا قابل بحث است. سقف شیبدار کوپه مانند توسط BMW X6 به معروفیت رسید و باقی موارد احتمالا یک الزام برای خواهند بود. همچنین در صورتی که این خودرو با برند کامارو به فروش برسد، داشتن گلگیرهای عضلانی عقب برای آن یک "باید" خواهد بود. شورولت خودروی جدید خود را چه خواهد نامید؟ ما در این باره اطلاعی نداریم و تنها می توانیم گمانه زنی کنیم. اما به نظر می رسد که نام کامارو E/28 نام مناسبی برای این خودرو خواهد بود.

شورولت کامارو E/28

اطلاع زیادی از پیشرانه های نسل آینده جنرال موتورز در دسترس نیست. اما انتظار می رود که یک شورولت کامارو برقی حداقل 255 اسب بخار توان داشته باشد، چراکه این عددی است که فورد برای ضعیف ترین نسخه Mach-E در نظر گرفته است. برای تیپ های قوی تر، احتمالا شورولت از ساختار دو موتوره تمام چرخ محرک بهره خواهد برد تا همچنان در برابر Mach-E 4 که 332 اسب بخار قدرت داشته و Mach-E GT که 459 اسب بخار قدرت دارد، رقابتی باقی بماند.

آیا ما در آینده یک رقابت موستانگ-کامارو از نوع برقی را شاهد خواهیم بود؟ چرا که نه! اما گذشته از هر چیز، اگر جنرال موتورز چنین رقیبی را در برنامه داشته باشد، اولین بار نخواهد بود که یک کامارو از یک موستانگ دنباله روی می کند.  


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید