ملاقات با انگلیسی خاص در نمایشگاه داوودی

ملاقات با انگلیسی خاص در نمایشگاه داوودی

اخیرا خودروی جدیدی پا به نمایشگاه خودروی داوودی گذاشته است که به راحتی چشم بسیاری از مراجعه کنندگان و رهگذران را به خود جلب میکند. خودرویی خاص که احتمال دیدن آن در خیابان های شهر بسیار کم است و در نتیجه ملاقات با آن تجربه ای بسیار هیجان انگیز است. به همین بهانه دیداری داشتیم با مینی کوپر جدیدی که اخیرا به نمایش گذاشته شده است.

مینی یکی از قدیمی ترین و اصیل ترین برندهای خودروسازی دنیاست که سابقه ای طولانی در ساخت خودروهای خاص و جوان پسند دارد. کمپانی مینی به عنوان یک خودروساز بریتانیایی در سال 1969 تاسیس شد و از همان زمان تبحر خاصی در ساخت خودروهای کوچک و شهری داشت. پس از بالا و پایین های زیادی که منجر به دست به دست شدن این برند بین کمپانی های مختلف شد، در نهایت در سال 2000 کمپانی ب ام و با خرید سهام این برند، آن را تحت تملک خود گرفت. به تدریج مهندسی ناب آلمانی روح تازه ای در مینی دمید و این شرکت توانست جایگاه خود را به عنوان یکی از سازندگان مطرح خودروهای شهری و جوان پسند بازیابد.

مالکیت BMW بر برند مینی به گونه ای است که خودروهای مینی از پلتفرم های مشترک با خودروهای BMW بهره برده و بسیاری از مراحل طراحی و مهندسی آنها زیر نظر BMW انجام می شود. در نتیجه می توان خودروهای مینی را ترکیبی از پلتفرم و مهندسی آلمانی و طراحی اصیل انگلیسی دانست. ترکیبی که باعث می شود نه تنها خودروهای مینی از نظر کیفیت و توانایی ها فنی حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشند، بلکه باعث می شود که با داشتن ظاهری شیک و جذاب، چشم ها را به خود خیره کند. در نتیجه می توان گفت که خودروهای مینی ترکیبی ایده آل برای خاص پسندانی است که می خواهند ویژگی های اسپرت و لاکچری در یک خودرو را همزمان داشته باشند.

خودروهای مینی همانطور که از نامشان پیداست، خودروهایی کوچک هستند و گزینه ای فوق العاده برای تردد در شهر محسوب می شوند. این خودروها با داشتن ابعاد جمع و جور و مصرف سوخت بسیار پایین، در کنار ویژگی های اسپرتی از جمله موتور قدرتمند و دینامیک رانندگی اسپرت، هرآنچه را که از یک خودروی خاص و جذاب انتظار می رود را یکجا جمع کرده اند.

نمونه ای که در این مطلب قصد معرفی آن را داریم، مینی کوپر است که در نمایشگاه خودروی داوودی در معرض نمایش قرار گرفته است. این خودرو یک مینی کوپر آبی رنگ است که با بهره گیری از سقف سفید رنگ، خطوط سفید روی بدنه و خطوط دور پنجره مشکی رنگ همه چشم ها را به خود خیره می کند.

مینی کوپر از یک موتور 1.5 لیتری توربو ساخت ب ام و نیرو می گیرد که توانایی تولید 136 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور را دارد. این موتور با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک جفت شده است و شتاب صفر تا صد 8.1 ثانیه و حداکثر سرعت 207 کیلومتر بر ساعت را برای این خودرو به ارمغان آورده است.

طراحی داخلی این خودرو نیز بسیار جذاب و اسپرت است. اولین چیزی که در کابین مینی کوپر به چشم می خورد، مانیتور و سیستم صوتی آن است که در یک قاب دایره ای در مرکز کنسول وسط قرار گرفته و حس و حالی متفاوت به این خودرو می دهد. نواری در حاشیه این قاب وجود دارد که در شرایط مخلف رنگ آن تغییر کرده و حس داخل کابین را دگرگون می کند. این الگوی دایره ای در پشت آمپر و صفحه نمایشگر کیلومتر نیز دیده می شود. چیزی که استایل کلاسیک و خاصی به این خودرو داده است همین بهره گیری هوشمندانه از طرح هایی است که در سایر خودروسازان مشابه آن به ندرت یافت می شود.

برای مشاهده مینی کوپر و اطلاع از جزئیات فنی و آپشن های این خودروی خاص و لوکس می توانید به نمایشگاه خودروی داوودی مراجعه کرده و پاسخ سوالات خود را از کارشناسان مجرب ما دریافت کنید.


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید