آیا سیستم تمام چرخ محرک کمکی به رانندگی بر روی یخ می کند؟

آیا سیستم تمام چرخ محرک کمکی به رانندگی بر روی یخ می کند؟

سیستم تمام چرخ محرک می تواند در زمان شروع حرکت در مسیرهای یخی کمک کننده باشد، اما کشش را که واقعا به آن نیاز است، افزایش نمی دهد.

برای پاسخ به این سوال باید در ابتدا باید نگاهی به عملکرد سیستم تمام چرخ محرک بیندازیم. در حالی که خودروهای دیفرانسیل جلو یا عقب تمام توان خود را به چرخ های جلو یا عقب منتقل می کنند، خودروهای تمام چرخ محرک نیرو را به چرخ هایی منتقل می کنند که بیشترین کشش را داشته باشند. زمانی که سیستم تمام چرخ محرک احساس می کند که یک چرخ کشش را از دست داده است، انتقال توان به آن چرخ را متوقف کرده و توان اضافی را به چرخ هایی که دارای کشش باشند منتقل می کند. این سیستم برای شروع حرکت از توقف کامل در مسیرهای گلی، برفی، خیس یا حتی یخ زده، که بیشتر خودروها در آنها گیر می کنند، عالی است.

رانندگی بر روی یخ

مولفه کلیدی برای اینکه به چه میزان خودروی تمام چرخ محرک به خوبی کار کند میزان کششی است که هر چرخ دارد. کشش مقدار اصطکاک میان دو سطح است. به این فکر کنید که کفش های ورزشی نو چه عملکردی بر روی زمین باشگاه دارند. این کفش ها روی سطح صاف و براق به زمین می چسبند و جیرجیر می کنند، چیزی که امکان شتابگیری سریع و تغییر جهت ناگهانی را فراهم می کند. حالا انجام چنین مانوری را بر روی یخ تصور کنید. همانطور که می زنید همه چیز به خوبی قبل پیش نمی رود.

رانندگی بر روی یخ

کفش های ورزشی برای ما همان نقشی را دارند که تایرها برای خودرو دارند. حتی با پوشیدن بهترین کفش های ورزشی نمی توان کشش چندانی را بر روی یخ به دست آورد. همین عملکرد در خودرو نیز به صورت مشابه وجود دارد. سیستم تمام چرخ محرک ممکن است برای حرکت در مسیر های دارای یخ های تکه تکه کمک کننده باشد، اما زمانی که نوبت به ایست و چرخش می رسد، سیستم تمام چرخ محرک هیچ کمکی نمی کند.

تایر رانندگی بر روی یخ

تایرهای تخصصی حرکت روی یخ اصلی ترین چیزی هستند که می توانند به رانندگان برای حرکت روی یخ کمک کنند. این تایرها مانند میخ در سطح فرو می روند و حرکت در مسیر را ممکن می سازند. اما اغلب مردم به آن اندازه بر روی یخ حرکت نمی کنند که نیازی به تایرهای مخصوص یخ داشته باشند. در نتیجه حتی اگر خودروی شما تمام چرخ محرک باشد، ماندن در خانه در زمان طوفان های یخ می تواند بهترین گزینه شما باشد! اما اگر واقعا مجبور به خروج از خانه بودید، سعی کنید که تا حد امکان آهسته برانید و از تغییر مسیر ناگهانی خودداری کنید.     

رانندگی بر روی یخ

نمایشگاه اتومبیل داودی


نمایشگاه اتومبیل داودی به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش انواع خودروهای لوکس در شرق کشور، افتخار دارد که با گردآوری مجموعه ای از بهترین خودروهای روز دنیا، امکان خریدی مطمئن را برای مشتریان فراهم آورد. کارشناسان ما در نمایشگاه اتومبیل داودی برای ارائه خدمات مشاوره و تعیین ارزش خودروها آماده هستند. 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید