سیستم استارت- استاپ خودرو چیست و چه تاثیر بلندمدتی بر روی خودرو دارد؟

سیستم استارت- استاپ خودرو چیست و چه تاثیر بلندمدتی بر روی خودرو دارد؟

این تکنولوژی که به صورت فزاینده ای در حال گسترش در صنعت خودروسازی جهان است، برای کاهش مصرف سوخت خودرو طراحی شده است. اما هرچند که این سیستم باعث کاهش مصرف سوخت می شود، آثار بلندمدت آن بر روی طول عمر موتور خودرو چه خواهد بود؟

تکنولوژی استارت-استاپ چیست؟

استارت استاپ سیستمی است که در اکثر خودروهای مدرن تعبیه شده است و عملکرد آن به این صورت است که در زمان سکون خودرو پیشرانه را خاموش می کند تا مصرف سوخت و آلایندگی خودرو را کاهش دهد. در خودروهای هیبریدی سیستم مشابهی وجود دارد که موتور بنزینی را در هنگامی که خودرو بدون فشار در حال حرکت بوده، یا در سراشیبی حرکت می کند، خاموش می کند. در این سیستم زمانی که کلاچ درگیر شود، پدال ترمز رها شود یا راننده آماده شتابگیری مجدد باشد، موتور استارت می خورد.

سیستم استارت-استاپ چگونه کار می کند؟

این سیستم از یک کامپیوتر استفاده می کند تا تشخصی دهد که چه زمانی خودرو ساکن یا خلاص است یا در حال حرکت بدون فشار است. در این زمان، این سیستم تحویل سوخت را متوقف کرده و به موتور دستور می دهد تا متوقف شود. در خودروهای هیبریدی مقدار محدودی از گشتاور در زمان خاموش بودن موتور بنزینی توسط موتور برقی خودرو تامین می شود. عمل احتراق زمانی شروع می شود که خودروی شروع به حرکت کرده، کلاچ فشار داده شده یا قدرت بیشتری مورد نیاز باشد.

سیستم استارت استاپ

این پروسه به صورت خودکار اتفاق می افتد، اما راننده می تواند با فشردن دکمه استارت-استاپ انتخاب کند که این سیستم فعال یا غیر فعال باشد. علامت این سیستم در خودروها معمولا به صورت یک A لاتین است که یک فلش به صورت ساعتگرد به دور آن دایره رسم کرده است.

یک استارتر معمولی الکتریکی با درگیر کردن یک چرخ دنده کوچک با یک حقله به دور فلایویل موتور کار می کند. جدیدترین تکنولوژی استارت-استاپ نیز مشابه همین حالت است، اما موتورهای آن به مراتب قوی تر هستند، سریعتر عمل می کنند و مقاوم تر هستند. همچنین این موتورها لزوما با سیستمهای الکتریکی با ولتاژ بالاتر و باتری هایی با ذخیره سازی بیشتر راه اندازی می شوند.


تگ ها

محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید