کیا تلوراید بهترین خودروی سال شد

کیا تلوراید بهترین خودروی سال شد

پس از بررسی آرای کارشناسان و نمایندگان نشریات خودرویی از سراسر جهان، کیا تلوراید به عنوان خودروی سال 2020 انتخاب شد. این خودرو با کنار زدن مزدا 3 و مزدا CX-30 به این افتخار دست یافت.

کیا تلوراید از زمان معرفی خود با تحسین شدید منتقدان روبرو شده است. این خودرو همچنین جایزه بهترین شاسی بلند سال آمریکای شمالی و خودروی برتر کانسیومر ریپورتس را نیز کسب کرده است. خریداران به قدری به این خودرو علاقه داشته اند که کیا مجبور به افزایش تولید آن شده است.

در سایر بخش ها، پورشه تایکان با شکست دادن پورشه 911 و مرسدس بنز EQC موفق به کسب عنوان خودروی لوکس سال شد. همچنین این خودرو با پیشی گرفتن از پورشه 911 و تویوتا سوپرا عنوان خودروی پرفرومنس سال را از آن خود کرد. اگر از خودروی پورشه تایکان خوشتان آمده است اما اگر نیاز به کاربری بیشتری دارید، کمی صبر کنید، چراکه شاسی بلند کراس توریسمو واگن احتمالا در اواخر 2020 به بازار می آید.

پورشه تایکان

کیا در این مراسم یک جایزه دیگر نیز به همراه برد: کیا سول برقی به عنوان بهترین خودروی شهری سال انتخاب شد. این خودرو برای رسیدن به این عنوان فولکس واگن T-Cross و مینی کوپر SE برقی را پشت سر گذاشت. کیا سول برقی با داشتن بازه حرکتی 391 کیلومتر، یکی از بهترین مسافت های حرکتی را در میان همه خودروهای الکتریکی دارد.

کیا سول

در پایان، مزدا 3 جایزه بهترین طراحی جهان را کسب کرد. جزئیات تعداد رای این رقابت ها اعلام شده است و بر اساس این آمار، رقابت در این بخش بسیار نزدیک بوده است. مزدا 179 امتیاز کسب کرده است و این در حالی است که پورشه تایکان 177 امتیاز به دست آورده است. این کمترین میزان اختلاف بین مقام اول و دوم در میان تمامی بخش ها بوده است. پژو 208 با کسب 144 امتیاز مقام سوم را در این دسته به دست آورد.

مزدا3

عنوان بهترین خودروی سال برای کیا تلوراید در حالی به دست آمد که سال گذشته این مقام به جگوار I-Pace رسیده بود. سایر برندگان این جایزه در سالهای گذشته شامل موارد زیر بودند: ولوو CX60 در سال 2018، جگوار F-Pace در سال 2017 و مزدا MX-5 در سال 2016. جایزه خودروی سال جهان با آرای 86 روزنامه نگار از 24 کشور به دست می آید. این موسسه یک موسسه خصوصی است و به هیچ ارگان خاصی وابسته نیست. امسال شانزدهمین سال برگزاری این جایزه بوده است.


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید