BMW سری 4 جدید معرفی شد

BMW سری 4 جدید معرفی شد

BMW سری 4 کوپه جدید با ظاهری برجسته معرفی شد. به گفته مدیر طراحی BMW، این خودرو تمام چیزی که این برند آلمانی به خاطر آن شناخته می شود را در کنار تمرکز بر روی بهبود عملکرد دینامیکی ارائه می کند.

در طراحی این خودروی کوپه دو درب چهار نفره تلاش شده است که تفاوت های بیشتری نسبت به سدان سری 3 ایجاد شود. فروش نسل دوم سری 4 در ماه اکتبر آغاز خواهد شد. پرچمدار این سری،  M440iبا توان 369 اسب بخار خواهد بود. البته نسخه پرفورمنس M4 نیز در سال میلادی آینده برای این خودرو معرفی خواهد شد. نسخه های کانورتیبل و چهار در گرن کوپه به همراه یک سدان الکتریکی i4 با قدرت 523 اسب بخار در حال ساخت هستند که در سال 2021 عرضه خواهند شد.

BMW سری 4 جدید

BMW سری 4 به عنوان یک خودروی مستقل در سال 2014 معرفی شد و راه خود را از نسخه سه درب BMW سری 3 جدا کرد. در حالی که این خودرو مشابه نسل اخیر سری 3 ، بر پایه پلتفرم CLAR ساخته شده است، BMW به طور گسترده ای کوپه سری 4 را از نو طراحی کرده است. این خودرو از کنار دارای ظاهر صیقلی و سطوح حجیم است. در عوض برخی از خطوط طراحی سنتی محصولات BMW کاهش پیدا کرده اند و چراغ های تماما LED در عقب و جلوی خودرو قرار گرفته اند.

BMW سری 4 جدید

چیزی که در این خودرو بیش از هر چیزی جلب توجه می کند، جلوپنجره بزرگ این خودرو است که ظاهری عمودی تر از آنچه همه هیشه در خودروهای BMW معمول بوده است، دارد. این طراحی به گونه ای است که خودروهای کلاسیک BMW مانند خودروی اسپرت 328 پیش از جنگ جهانی دوم را تداعی می کند.

BMW سری 4 جدید

به گفته مدیر طراحی BMW دوماگج دوکک(Domagoj Dukec)، این جلوپنجره حجیم قصد دارد که سری 4 احساسی تر به نظر برسد و کاهش المان های طراحی کلیدی را جبران کند. جلو پنجره کلیوی شکل مهم ترین نماد طراحی BMW است. مدیر طراحی BMW ادامه داد: ما خیلی چیزها را در این خودرو متفاوت کار کرده ایم. در این خودرو هیچ خط تراش افقی وجود نداشته و از خطوط منحنی کلاسیک در این خودرو استفاده نشده است. با داشتن چیزهای خیلی زیادی که در قسمت بدنه متفاوت هستند، ما یک طرح خاص برای جلوپنجره می خواستیم که به میراث ما مرتبط باشد.

BMW سری 4 جدید

اگر به مدلهایی مانند 328 کلاسیک نگاه کنید، جلوپنجره در آن زمان معمولا عمودی تر بوده است تا افقی. ما یک طرح کلیوی می خواستیم که ارتباطی قوی با میراث BMW داشته باشد. اما این طرح نباید هیچ شباهتی با هر BMW قبلی یا هر خودروی دیگری باشد.

BMW سری 4 جدید

با داشتن طول 4768 میلیمتر، سری 4 دقیقا 128 میلی متر از نسل قبلی خود کشیده تر است و فاصله محوری این خودرو با افزایش 41 میلی متری به 2851 میلی متر رسیده است که مطابق نسل فعلی سری 3 است.

BMW سری 4 با سه گزینه موتور بنزینی و یک گزینه دیزلی به فروش خواهد رسید. موتورهای چهار سیلندر 2 لیتری نسخه های 420i (با 181 اسب بخار) و 430i (با 254 اسب بخار) را تشکیل می دهند. در حالی که یک موتور توربودیزلی 2 لیتری چهار سیلندر به همراه یک سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی با کد 420d (توان 187 اسب بخار) نیز در دسترس است.

BMW سری 4 جدید

    

نمایشگاه اتومبیل داودی مشهد به عنوان عاملیت رسمی پرشیا خودرو و یکی از بزرگترین و پرسابقه ترین مراکز خرید خودروهای لوکس در مشهد، با داشتن طیف کاملی از محصولات BMW آماده خدمات رسانی به همشهریان گرامی است. در لینک زیر می توانید نمونه های BMW موجود در نمایشگاه اتومبیل داودی را مشاهده کنید:

خودروهای BMW نمایشگاه اتومبیل داودی


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید