قرارداد خودروسازان با وزارت دفاع جهت بومی‌ سازی قطعات خودرو

قرارداد خودروسازان با وزارت دفاع جهت بومی‌ سازی قطعات خودرو

در شرایطی که فاز آزمایشی تولید پژو ۳۰۱ داخلی در کارخانه ایران‌ خودرو در حال پیگیری است، نماینده‌ی مجلس خبر از امضای قرارداد ۱۶۰۰ میلیارد تومانی با وزارت دفاع جهت تامین ۴۷۰ قطعه‌ی خودرویی داد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، عزیز اکبریان، خبر از قرارداد ۱۶۰۰ میلیارد تومانی خودرو‌سازان با وزارت دفاع جهت تولید ۴۷۰ قطعه‌ی خودرو در داخل کشور داد. وی اظهار داشت:

با پیگیری‌های دولت و مجلس، خودروسازان کشور (ایران‌خودرو و سایپا) قرار‌دادی به مبلغ ۱۶۰۰ میلیارد تومانی با وزارت دفاع منعقد کردند. وزارت دفاع بر‌اساس این قرارداد، ۴۷۰ قلم لوازم یدکی و قطعات خودرو وارداتی را تأمین می‌کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که قطعات به صورت وارداتی و در حوزه‌ی الکترونیک بوده، افزود:

صنایع دفاع، دانش این کار را دارد و برخی از امکاناتی را که از این قطعات نیاز دارد، در دو یا سه جا بیشتر نداریم که بیشتر این امکانات در صنایع دفاع است.

 

 

نماینده‌ی مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با ذکر این نکته که حداقل ۹۰ درصد ۴۷۰ قطعه طی یک سال آینده بومی‌سازی می‌شود، گفت:

با این وضعیتی که تعداد زیادی خودروی ناقص در پارکینگ ایران‌خودرو و سایپا وجود دارد، تعداد خودروهای ناقص به حداقل می‌رسد.

در روز های گذشته ایران‌ خودرو خط تولید آزمایشی پژو را راه‌اندازی کرد تا این محصول در سال آینده آماده تحویل به مشتریان باشد. پروژه‌ی تولید پژو ۳۰۱ بومی با همکاری وزارت دفاع آغاز شده و قطعات مورد نیاز این خودرو از طریق زیرمجموعه‌ های وزارت دفاع تأمین خواهد شد.


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید