معنی نام برندهای خودرویی چیست؟

معنی نام برندهای خودرویی چیست؟

در اینجا لیستی از معروفترین برندهای خودرویی و ریشه های نام آنها قرار گرفته است تا نگاهی اجمالی به شیوه نامگذاری این برندها داشته باشیم.

همه ما برندهای اصیل و قدیمی خودروسازی را دوست داریم. اما تعداد کمی از ما می دانیم که نام این برندها از کجا آمده است. در این لیست تاریخچه نامگذاری برخی از معروف ترین برندهای خودروسازی قرار گرفته است تا بفهمیم نام این برندها از کجا آمده است.

1- استون مارتین

نام استوم مارتین از ترکیب نام دو بنیانگذار این برند، لیونل مارتین و استون هیل گرفته شده است. در سال 1914 این برند در شهر لندن تاسیس شد و نام خود را از موسسانش گرفت.

استون مارتین

2- آئودی

مهندس آلمانی آگوست هورش این کمپانی را با نام اصلی "شرکت سهامی خاص خودروسازی آگوست هورش و شرکا" نامگذاری کرد. دلیل بروز عدم تفاهم میان شریکان، هورش از این گروه جدا شد و برند شخصی خود را پایه گذاری کرد. نام این برند بر اساس پیشنهاد پسر هورش، آئودی نامیده شد که در زبان لاتین به معنی"شنیدن" است که مشابه هورش در زبان آلمانی می باشد.

آئودی

3- BMW

ب ام و در سال 1912 و با ترکیب سه کمپانی آلمانی تشکیل شد. نام این برند از سرواژه Bayerische Motoren Werke به معنی صنایع خودروسازی بایرن گرفته شده است.

BMW

4- کادیلاک

کادیلاک نام خود را از کاشف فرانسوی  Antoine Laumet de La Mothe Sieur de Cadillac گرفته است که در سال 1701 دیترویت در ایالت میشیگان را کشف کرد.

کادیلاک

5- شورولت

شورولت که همچنین شِوی نامیده می شود، در سال 1911 به وسیله لوئیس شورولت و ویلیام سی دورانت در شهر دیترویت با نام کمپانی خودروسازی شورولت تاسیس شد.

شورولت

6- فورد

هنری فورد در سال 1903 کمپانی خودروسازی فورد را در دیترویت میشیگان تاسیس کرد. فورد اولین کمپانی خود کادیلاک را ترک کرد و کمپانی شخصی خود را با سرمایه 28000 دلاری تاسیس کرد.

فورد

7- هوندا

سوچیرو هوندا، موسس هوندا، یک مکانیک بود که علاقه زیادی به خودروهای مسابقه ای داشت. به مدت یک قرن، این کمپانی در ساخت موتورسیکلت، موتورهای احتراق داخلی و خودروها تخصص داشته است.

هوندا

8- مرسدس بنز

مرسدس بنز اولین خودروی بنزین سوز دنیا بود که در سال 1886 اختراع شد. این برند نام خود را از کارل بنز، موسس این کمپانی آلمانی گرفته است.

مرسدس بنز

9- نیسان

توشیسوکه آیکاوا در ابتدا شرکت نیهون سانگیو را در سال 1928 در ژاپن تاسیس کرد. نام نیسان از سرواژه های نام آن شرکت به صورت Ni-San  و برای استفاده در بورس اوراق بهادار توکیو به وجود آمده است.

نیسان

10- پورشه

پورشه نامی شناخته شده در میان خودروها و شاسی بلندهای لوکس اسپرت در سرتاسر جهان است. این کمپانی توسط فردیناند پورشه در سال 1931 در اشتوتگارت آلمان تاسیس شد.

پورشه

11- رولزرویس

این کمپانی انگلیسی ساخت خودرو فعالیت های خود را در سال 1906 و با همکاری دو بیزینس من به نامهای هنری رویس و چارلز رولز آغاز کرد. هر دوی آنها به طور فعالانه تلاش خود را به کار گرفتند تا یکی از بهترین خودروهای جهان را بسازند.

رولزرویس

12- تویوتا

کمپانی ژاپنی تویوتا توسط کیشیرو تویوتا در سال 1937 تاسیس شد. تویوتا برای ساخت دو مفهوم اساسی در صنعت خودروسازی معروف است: سیستم تولید تویوتا (TPS) و مفهوم دقیقا سر زمان (JIT).

تویوتا

13- فولکس واگن

در زبان آلمانی فولکس واگن به معنی "خودروی مردم" است. این کمپانی که در سال 1937 تاسیس شده است، در حال حاضر بزرگترین سازنده اتومبیل در سراسر جهان است. فولکس واگن یک کمپانی مادر است که بسیاری از برندهای محبوب خودرویی مانند آئودی، بنتلی، بوگاتی، اشکودا و ... را زیر چتر خود گرفته است.

فولکس واگن


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید