مهمترین خودروهای دهه گذشته

مهمترین خودروهای دهه گذشته

شکی نیست که در دهه گذشته برخی از تاثیرگذارترین خودروهای تاریخ معرفی شده اند. از خودروهای برقی با شعاع حرکتی کاربردی گرفته، تا شاسی بلندهایی که به شکل گیری چهره دنیای خودروسازی مدرن کمک کردند. اما کدام خودروها، شاخص ترین خودروهای دهه گذشته بوده اند؟ ادامه مطلب را بخوانید تا نظر سردبیران موتورترند را در مورد این سوال بفهمید.

تسلا مدل S

تسلا مدل S یکی از خودروهایی است که بیشترین تاثیر را در سالهای گذشته داشته است. کافیست در نظر بگیرید که این خودرو با شعاع حرکتی فوق العاده خود، پرفورمنس و شبکه سوپرشارژ عالی خود چه تاثیرات گسترده ای بر روی صنعت خودروسازی داشته است.

تسلا مدل s

ولوو XC90

این دههه قطعا دهه کراس اورها بوده است و کراس اورها در سایزها و قیمت های مختلفی به پا حیات گذاشتند. اما شاسی بلند سه ردیفه ولوو XC90 یکی از آینده نگرترین ها در میان آنها بوده است. گذشته از ایمنی فوق العاده، پلتفرم مقیاس پذیر و منعطف این خودرو، که پایه ساخت بسیاری دیگر از محصولات ولوو بوده است و پیشرانه 2 لیتری مجهز به سوپرشارژ و توربوشارژ آن یکی از بهترین ها در صنعت خودروسازی بوده اند.

volvo xc90

هیوندای سوناتا 2011

هیوندای سوناتا 2011 باعث شد که نگاههای زیادی به خودروسازان کره ای منعطف شود. هیوندای سوناتا با بهره گیری از طراحی بسیار زیبا و استیل فوق العاده تحسین همگان را برانگیخت و با کیفیت ساخت بسیار بالا و گارانتی بلند مدت، نقش مهمی در تغییر چهره هیوندای داشت.

هیوندای سوناتا 2011

تسلا مدل 3

تسلا مدل 3 به تسلا این امکان را داد که به یک برند همگانی تبدیل شود و تبدیل به خودروسازی شود که رقبا را با شعاع حرکتی بالا و قیمت رقابتی شکست دهد. همچنین مدل 3 تسلا را به سطحی بالاتر ارتقا داد و به تسلا اعتماد به نفس داد که حتی رقبای قدرتمندی مانند BMW، بنز و آئودی را در زمینه فروش پشت سر بگذارد.  

تسلا مدل 3

پورشه 911

آخرین نسل پورشه 911 با توجه زیاد به جزئیات و طراحی داخلی و خارجی فوق العاده به زیباترین 911 تاریخ تبدیل شده است. همچنین این خودرو از نظر دقت شاسی، فرمان پذیری و گیربکس به خودرویی بی نظیر تبدیل شده است.

پورشه 911

شورولت ولت 2011

سالها پیش از آنکه تسلا چیزی بسازد که مردم عادی قدرت خرید آن را داشته باشند، شورولت ولت به عنوان یک خودروی تمام الکتریکی چنین نقشی را بازی می کرد. این خودرو تردیدها در مورد شعاع حرکتی پایین خودروهای برقی را پایان داد و بدون شک تاثیر آن تا همیشه در صنعت خودروسازی باقی خواهد ماند.

شورولت ولت

خودروی گوگل

مهم نیست که حتی یک دستگاه از این خودرو به فروش نرسید و حتی یکی از آنها از کمپ گوگل در سیلیکون ولی خارج نشد و تنها تعداد انگشت شماری از افراد خاص پشت این خودرو نشسته اند. مهم این است که زمانی که5، 10 یا 20 سال آینده خودروهای خودران به یک واقعیت تبدیل شوند، همگان به یاد خواهند داشت که این تکنولوژی از خودروی گوگل شروع شده است.

خودروی گوگل

تسلا رودستر

در زمانی که خودروهای برقی چیزی فراتر از خودروهای زمین گلف نبودند، این رودستر دو نفره تسلا با شتاب صفر تا صد 3.7 ثانیه ای و هندلیگ بی نظیر خود تمامی روزنامه نگاران خودرویی را به حیرت واداشت. این خودرو با شعاع حرکتی حدودا 400 کیلومتری و شتاب عالی خود، کسب و کار کوچک ایلان ماسک را به یک غول تجاری تبدیل کرد.

تسلا رودستر

نیسان لیف

همه ما تسلا را دوست داریم، اما این نیسان لیف بود که راه را برای خودروهای برقی تولید انبوه هموار کرد. این خودرو در سال 2010 به بازار وارد شد و ثابت کرد که خودروهای برقی می توانند خودروهایی راحت و نسبتا ارزان باشند. این خودرو به پرفروش ترین خودروی برقی جهان تبدیل شد و در طول زمان به طور فوق العاده ای پیشرفت کرد.

نیسان لیف

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید