رونمایی پاگانی از نسل جدید هوایرا BC رودستر

رونمایی پاگانی از نسل جدید هوایرا BC رودستر

کمپانی پاگانی در روز های اخیر از ابرخودروی جدید خود یعنی هوایرا رودستر BC با برچسب قیمتی ۳/۵ میلیون دلار و توان تولیدی 800 اسب بخار رونمایی کرد.

هوایرا رودستر BC از پیشرانه‌ی ۶ لیتری V12 ساخت AMG بهره می‌برد که توان تولید 800 اسب‌بخار قدرت و 1050 نیوتن‌ متر گشتاور در اختیار دارد. بهبود حدود 50 واحد در قدرت و گشتاور، پیشرفت نسبت به پیشرانه‌ی V12 مدل کوپه BC می باشد که 750 اسب‌بخار قدرت و 1000 نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد.

 

 

این میزان قدرت و گشتاور تولیدی در هوایرا رودستر BC توسط یک گیربکس هفت سرعته Xtrac تک کلاچه سبک، به محور عقب منتقل می‌شود. جعبه دنده تک کلاچه پاگانی نسبت به جعبه دنده‌ های دو کلاچه رایج در ابرخودروهای فعلی حدود 35 درصد وزن کمتری دارد. استفاده از این گیربکس به همراه بهره بردن از مواد سبک وزن در ساخت بدنه باعث شده تا وزن کلی هوایرا رودستر BC به 1217 کیلوگرم برسد.

 

 

لازم به ذکر است که پاگانی هوایرا BC رودستر تنها در خط مستقیم سریع نیست، بلکه این خودرو توان تحمل بیشینه شتاب جانبی 1.9 جی در پیچ‌های تند نیز دارد. بد نیست بدانید که بوگاتی شیرون می تواند فقط بیشینه شتاب جانبی 1.5 جی را تحمل کند. این چسبندگی خیره کننده پاگانی به لطف تایرهای Pirelli P Zero Trofeo R به دست آمده که به صورت انحصاری برای این خودرو طراحی و تولید شده‌اند.

 

 

پاگانی هنوز جزئیاتی درباره‌ی شتاب‌ گیری این خودروی سوپراسپرت ارائه نکرده است؛ اما با توجه اینکه نسخه کوپه صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت را ظرف 2.5 ثانیه‌ پر می کند، احتمالا مدل رودستر نیز زمان شتاب گیری در همین حدود دارد.

 

 

انتظار می‌رود پاگانی هوایرا رودستر BC ابتدا در هفته خودرو مونتری برای عموم رونمایی شود؛ رویداد مذکور ماه آینده برگزار خواهد شد. تنها ۴۰ دستگاه از این رودستر زیبا ساخته می‌شود و امکان سفارش آن هم اکنون فراهم می باشد.

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید