معرفی و تاریخچه برند سوزوکی

معرفی و تاریخچه برند سوزوکی

خودروساز ژاپنی سوزوکی تاریخی غنی دارد که به بیش از 100 سال قبل بر می گردد. از ابتدای فعالیت سوزوکی، این برند به ساخت خودروهای قابل اطمینان شهرت داشته است.

از کسب و کار کوچک خانوادگی که در اوایل قرن بیستم آغاز به کار کرد، تا یک شرکت بزرگ بین المللی در حال حاضر، سوزوکی همواره متعهد به ساخت خودروهایی قابل اطمینان، کم مصرف و قدرتمند، با قیمتی رقابتی بوده است. این کمپانی توسط میچیو سوزوکی در سال 1902 و به عنوان کارخانه نساجی سوزوکی شروع به کار کرد. این کارخانه توانست موفقیت های بزرگی را به دست آورد و در سال 1920 با نام تولیدی نساجی سوزوکی کارخانه ای معروف شد. برای سالهای سال این کمپانی به تولید محصولات نساجی ادامه داد.

تاریخچه برند سوزوکی

در سال 1950، به دلیل شرایط اقتصادی نامناسب و مشکلات به وجود آمده از جنگ جهانی دوم، باعث ایجاد بحران های اقتصادی برای سوزوکی شد. این زمانی بود که سوزوکی متوجه یک پتانسیل عظیم در بازار خودرو برای خودروهای ارزان قیمت و با کیفیت شد. در سال 1952 این کمپانی وارد صنعت موتورسیکلت سازی شد و دو سال بعد این کمپانی نام خود را به شرکت سوزوکی موتور تغییر داد. در این زمان این کمپانی تصمیم گرفت که وارد صنعت خودروسازی شود و در همین راستا، در سال 1955 اولوین خودروی خود را به نام Suzulight را معرفی کرد.

رویدادهای مهم در تاریخ سوزوکی

از 1955 تا 1975

پس از موفقیت در تولید اولین مدل خودرو، سوزوکی حرک "S" را به عنوان آرم خود انتخاب کرد. پس از آن سوزوکی شروع به تولید خودروهای تجاری کرد. در خلال دهه 1960 میلادی، بخش موتورسیکلت سازی این کمپانی نیز با موفقیت های پی در پی روبرو بود و توانست مدلهای متعددی را معرفی و عرضه کند. در سال 1970 این کمپانی تولید انبوه اولین خودروهای شاسی بلند کوچک بومی خود را با نام LJ10 آغاز کرد. علیرغم این موفقیت ها، این کمپانی در سال 1975 به دلیل ناتوانی در انطباق سریع با مقررات آلایندگی جدید، با مشکلات فراوانی روبرو شد.

تاریخچه برند سوزوکی

از 1975 تا 1985

در سال 1977 سوزوکی مینی خودروی معروف Cervo را معرفی کرد در همان زمان، مدل LJ80 میز با موتور آب-خنک 800 سی سی عرضه شد. در سال 1981، همزمان با معرفی شاسی بلند جیمنی، فروش کلی سوزوکی از 500 میلیارد ین در سال عبور کرد. در سال 1982 سوزوکی یک شرکت سرمایه گذاری مشترک با ماروتی هند تشکیل داد که بین عموم به نام "ماروتی سوزوکی" معروف است. دو سال بعد شعبه آمریکایی سوزوکی نیز آغاز به کار کرد و کارخانه های سوزوکی در استرالیا، اسپانیا و پاکستان نیز افتتاح شدند.

تاریخچه برند سوزوکی

از 1985 تا کنون

در سال 1986 سوزوکی قراردادی را بر تولید محصولات با جنرال موتورز کانادا امضا کرد و یک شرکت سرمایه گذاری مشترک را اسیس کرد. در همین دوره خودروهای معروفی چون سولتوس، سوئیفت، اسکودو و ویتارا وارد بازار شدند.تمامی این خودروها موفقیت های بزرگی در بازارهای بین المللی داشتند. در سال 2009 این کمپانی صدمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت و وانت معروف Equator را معرفی کرد.

تاریخچه برند سوزوکی

سوزوکی اتومبیل در حال حاضر

امروزه سوزوکی یکی از بزرگترین خودروسازان جهان است و کسب و کار خود را به تمامی بازارهای عمده جهان گسترش داده است. همچنین این کمپانی در زمینه موتورسیکلت و اسکوتر نیز فروش قابل توجهی دارد. این کمپانی زیرشاخه های زیادی دارد که از میان آنها می توان به سوزوکی بریتانیا، سوزوکی چین، سوزوکی آمریکا، سوزوکی کانادا، سوزوکی پاکستان، سوزوکی مجارستان و ماروتی سوزوکی اشاره کرد. 

تاریخچه برند سوزوکی

خرید خودروهای سوزوکی در مشهد

برای خرید مطمئن خودروهای برند سوزوکی و سایر برندهای لوکس می توانید به نمایشگاه اتومبیل داودی مشهد مراجعه کنید. نمایشگاه اتومبیل داودی مشهد با داشتن بیش از 30 سال سابقه، به عنوان بزرگترین مرکز خرید خودروهای لوکس صفر و کارکرده در شرق کشور، طیف کاملی از انواع خودروهای لوکس را ارائه می کند. برای مشاهده آگهی های خودروهای سوزوکی نمایشگاه اتومبیل داودی مشهد لینک زیر را باز کنید:

خودروهای سوزوکی نمایشگاه اتومبیل داودی


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید