مقایسه هیوندای توسان TL و کیا اسپورتیج QL

مقایسه هیوندای توسان TL و کیا اسپورتیج QL

هیوندای توسان و کیا اسپورتیج دو کراس اور لوکس محبوب در بازار ما هستند که مدتهاست رقابت تنگاتنگی را در این کلاس با یکدیگر دارند.اما انتخاب بین این دو برادر گاهی برای خریداران سخت است. اگر شما هم برای انتخاب بین این خودروی محبوب دچار مشکل شده اید، با ادامه این متن همراه باشید.

هیوندای توسان و کیا اسپورتیج دو کراس اور لوکس محبوب در بازار ما هستند که مدتهاست رقابت تنگاتنگی را در این کلاس با یکدیگر دارند. با توجه به شرایط بازار، در این کلاس شاسی بلندهایی مانند تویوتا راو 4، میتسوبیشی ASX، فولکس واگن تیگوآن، سانگ یانگ کوراندو و ... نیز حضور دارند، اما این دو برادر کره ای با تکیه بر نقاط قوت خود، به خوبی در بازار جا افتاده اند و فروش بسیار خوبی را تجربه می کنند. اما انتخاب بین این دو برادر گاهی برای خریداران سخت است. اگر شما هم برای انتخاب بین این خودروی محبوب دچار مشکل شده اید، با ادامه این متن همراه باشید.

هیوندای توسان و کیا اسپورتیج

هیوندای توسان و کیا اسپورتیج از ابتدای ساختشان بسیار به ههم شبیه بودند. در واقع سیاست کمپانی کره ای هیوندای-کیا بر این بوده است که با داشتن دو محصول مشابه در این کلاس، که البته تفاوت های ریزی هم با هم دارند، خریداران متفاوتی را به خود جلب کرده و عرصه را بر رقبای غربی و شرقی تنگ کنند. بر این اساس، این دو خودرو معمولا با کلیاتی یکسان اما جزئیاتی متفاوت عرضه می شوند. این مساله در آخرین نسل توسان و اسپورتیج نیز دیده می شود. همانند نسل هال قبلی، هیوندای توسان TL و کیا اسپورتیج QL از شاسی و پلتفرم مشترکی استفاده می کنند. اما اختلافاتی نیز با هم دارند که آنها را از یکدیگر متمایز می سازد.

هیوندای توسان و کیا اسپورتیج

هیوندای توسان TL و کیا اسپورتیج QL بر پایه پلتفرم مشترکی ساخته شده اند که پایه ساخت برخی دیگر از مدلهای هیوندای-کیا مانند النترا، سراتر، i30 و ... است. اما بزرگترین اختلاف این دو خودرو در پیشرانه آنهاست. جایی که کیا اسپورتیج از یک پیشرانه چهار سیلندر 2400 سی سی با حداکثر قدرت 181 اسب بخار و حداکثر گشتاور 237 نیوتن متر نیرو می گیرد. بر خلاف آن، هیوندای توسان از یک پیشرانه 2000 سی سی با حداکثر قدرت 164 اسب بخار و حداکثر گشتاور 204 نیوتن متر نیرو می گیرد. پس تا همینجا معلوم می شود که اسپورتیج نسبت به برادر خود از نظر قدرت و شتاب برتری دارد و گزینه بهتری برای افرادی که نیاز به قدرت و سرعت بیشتری دارند محسوب می شود. البته پیشرانه 2 لیتری توسان در کل جوابگوی نیازهای عادی یک کراس اور جمع و جور شهری خواهد بود و باعث نمی شود راننده احساس کمبود قدرت داشته باشد.

هیوندای توسان و کیا اسپورتیج

انتقال قدرت در هر دوی این کراس اورها از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و به هر چهار چرخ انجام می شود. تنظیمات سیستم تمام چرخ محرک در هر دوی این خودروها به صورت مشابه است و در نتیجه از نظر پایداری و حرکت در شرایط سخت عملکرد توسان و اسپورتیج تقریبا مشابه است. البته توسان از نظر کیفیت سواری به نظر کمی نرم تر می رسد و در عوض هندلینگ اسپورتیج بهتر احساس می شود.

هیوندای توسان و کیا اسپورتیج

در نتیجه می توان گفت که هر دوی این خودروها گزینه های ارزنده ای برای افرادی که خواستار یک کراس اور شهری جذاب و مدرن هستند، می باشند. اما کیا اسپورتیج برای طرفداران قدرت و سرعت گزینه بهتری محسوب شده و البته خریداران باید به اختلاف قیمت چند ده میلیون تومانی که به واسطه 400 سی سی حجم بیشتر موتور و جدیدتر بودن اسپورتیج در بازار وجود دارد توجه داشته باشند. با توجه به این توضیحات، در صورتی که علاقه مند به خرید یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دو خودرو و سایر خودروهای لوکس بازار هستید، می توانید به نمایشگاه اتومبیل داودی مراجعه کرده و از مشاوره تخصصی کارشناسان ما در زمینه خرید و فروش خودروها بهره مند شوید. در لینک های زیر نمونه های موجود کیا اسپورتیج و هیوندای توسان نمایشگاه اتومبیل داودی را مشاهده می کنید:

هیوندای توسان نمایشگاه اتومبیل داودی

کیا اسپورتیج نمایشگاه اتومبیل داودی   

هیوندای توسان و کیا اسپورتیج


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید