نگاهی به تاریخچه هیوندای سانتافه

نگاهی به تاریخچه هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه یک خودروی شاسی بلند است که توسط خودروساز کره ای هیوندای از سال 2000 تولید می شود. نام این خودرو از شهر سانتافه در ایالت نیومکزیکو آمریکا گرفته شده است و به عنوان اولین شاسی بلند هیوندای به بازار آمد.

هیوندای سانتافه یک خودروی شاسی بلند است که توسط خودروساز کره ای هیوندای از سال 2000 تولید می شود. نام این خودرو از شهر سانتافه در ایالت نیومکزیکو آمریکا گرفته شده است و به عنوان اولین شاسی بلند هیوندای به بازار آمد. سانتافه نقطه عطفی در برنامه بازسازی اواخر دهه 90 کمپانی هیوندای محسوب می شود، چراکه در بین خریداران آمریکایی بسیار پرطرفدار بوده است. محبوبیت این خودرو تا جایی پیش رفت که در مواقعی هیوندای برای پاسخ به تقاضای شدید برای این خودرو به دردسر می افتاد. سانتافه به سرعت به پرفروش ترین خودروی این کمپانی تبدیل شد و در موفقیت های هیوندای در آمریکا نقش مهمی داشت.
 هیوندای سانتافه نسل جدید

نسل اول هیوندای سانتافه (SM, 2000-2006)

همانطور که گفته شد نسل اول سانتافه سرآغاز موفقیت های هیوندای در آمریکا بود. البته به دلیل محدودیت های واردات در آن زمان، از این نسل صرفا تعداد انگشت شماری به کشورمان وارد شد. نسل اول سانتافه از یک پیشرانه 2.4 لیتری به صورت استاندارد استفاده می کرد که با یک گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک جفت می شد. یک موتور 6 سیلندر 2.7 لیتری هم برای متقاضیان قدرت بیشتر در دسترس بود. در سال 2003 با توجه به تقاضای مشتریان برای قدرت بیشتر، هیوندای یک پیشرانه 3.5 لیتری V6 را برای بازار آمریکای شمالی معرفی کرد.

هیوندای سانتافه نسل اول

در طی چند سال تغییرات ریز و درشتی در سانتافه اعمال شد تا به نیازهای مشتریال پاسخ داده شده و ایرادهای پرتکرار در خودرو رفع شوند. تا اینکه در سال 2005 نسخه فیس لیفت سانتافه با تغییراتی در جلو پنجره، چراغ ها، سپر عقب و داشبورد خودرو به بازار معرفی شد. با اسن نسخه روند رو به رشد فروش سانتافه همچنان ادامه پیدا کرد.

فیس لیفت هیوندای سانتافه نسل اول

نسل دوم هیوندای سانتافه (CM, 2006-2012)

نسل دوم سانتافه که با مدل 2007 شروع به کار کرد، معروف ترین مدل سانتافه برای ما ایرانیان است. در واقع به دلیل برداشته شدن محدودیت های واردات در زمان عرضه نسل دوم سانتافه و قیمت نسبتا مناسب این خودرو در آن زمان، قشر کثیری از مردم به سانتافه تمایل پیدا کردند و فروش بسیار خوبی برای آن رقم خورد.

نسل دوم هیوندای سانتافه

نسل جدید سانتافه طراحی دمدمی مزاج نسل قبلی را کنار گذاشته بود تا طراحی به روزتری را داشته باشد. تغییرات گسترده ای در سانتافه اعمال شده بود تا همچنان در کلاس خود قدرت رقابت را داشته باشد. نسل دوم سانتافه نسبت به نسل قبل بزرگتر شده بود، طراحی داخلی و خارجی بسیار بهتری پیدا کرده بود و آپشن های بسیار بیشتری نیز به آن اضافه شده بود. همچنین بسیاری از ایرادات طراحی و فنی نسل اول در این خودرو حل شده بود تا سانتافه نسل جدید همچنان در قامت یک مدعی باقی بماند. نسل دوم سانتافه همچنین جایزه بهترین خودروی سال 2008 موسسه کانسیومر ریپورتز را دریافت کرد.

هیوندای ساتافه نسل دوم

در به روزرسانی سال 2010 تغییراتی در ظاهر و قوای فنی سانتافه ایجاد شد. در این تغییرات پیشرانه 2.4 لیتری تقویت شد تا عملکرد بهتری را حاصل کند. اما بزرگترین تغییر اضافه شدن یک پیشرانه قدرتمند 3.5 لیتری برای کلیه بازارها بود. پیشرانه ای که هنوز هم جزو بهترین قوای محرکه در بین شاسی بلندهای بازار ماست. به علاوه گیربکس هاس 6 سرعته دستی و اتوماتیک جایگزین نسخه های 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک قبلی شدند. نسل دوم سانتافه همچنین یک نسخه هیبریدی با نام سانتافه بلو هیبرید هم داشت که از یک موتور برقی 30 کیلوواتی نیرو می گرفت. همچنین این نسل از سانتافه جایزه بهترین سطح ایمنی را از موسسه ایمنی IIHS آمریکا دریافت کرد.

فیس لیفت نسل دوم هیوندای سانتافه

نسل سوم هیوندای سانتافه (DM, 2012-2017)

نسل سوم سانتافه در سال 2012 معرفی شد و با مدل 2013 به بازار آمد. این نسل سانتافه نسبت به نسل قبلی به طور کامل بازطراحی شده بود و تغییرات گسترده ای در همه جای آن صورت گرفته بود. پیشرانه استاندارد این نسل سانتافه پیشرانه ای 2.4 لیتری با قدرت 188 اسب بخار بود. همچنین نسخه توربوی این پیشرانه با قدرت 264 اسب بخار و یک پیشرانه 3.3 لیتری با قدرت 290 اسب بخار برای این خودرو در دسترس بودند. این نسل از سانتافه دو با دو فاصله محوری عرضه می شد که نسخه کوتاهتر آن با نام سانتافه اسپرت شناخته می شد و نسخه بلندتر آن جایگزین هیوندای وراکروز شد.

نسل سوم هیوندای سانتافه

نسل سوم سانتافه در سال 2017 مورد فیس لیفت قرار گرفت و تغییرات ظاهری کوچکی به همراه تغییراتی در آپشن ها در آن صورت گرفت.

 فیس لیفت نسل سوم هیوندای سانتافه

نسل چهارم هیوندای سانتافه (اکنونTM, 2018-)  

در سال 2018 هیوندای نسل چهارم سانتافه را معرفی کرد. نسل چهام سانتافه دو نسخه 2 ردیف صندلی و 3 ردیف صندلی دارد. نسخه دو ردیفه جایگزین نسخه کوچکتر سانتافه اسپرت شده است. تولید نسخه قبلی که فاصله محوری بیشتر و سه ردیف صندلی داشت تا سال 2019 ادامه پیدا کرد تا اینکه در این سال جای خود را به هیوندای پالیسید (Palisade) داد.

هیوندای سانتافه جدید نسل چهارم

پیشرانه های ارائه شده برای این نسل سانتافه شامل نسخه های 2.4 لیتری، 2 لیتری توربو و 3.5 لیتری بنزینی به همراه دو نسخه دیزلی می شوند. همچنین نسخه های پایه با گیربکس های 6 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک و نسخه های فول با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک عرضه می شوند.

هیوندای سانتافه جدید

خرید هیوندای سانتافه نمایشگاه اتومبیل داودی


در نمایشگاه اتومبیل داودی امکان خرید انواع مدلهای هیوندای سانتافه و سایر رقبای این خودرو مانند کیا سورنتو، نیسان ایکس تریل، تویوتا راو فور و ... با بهترین کیفیت و بالاترین درجه اطمینان وجود دارد. کارشناسان نمایشگاه اتومبیل داودی آماده پاسخگویی به سوالات و راهنمایی به مشتریان گرامی در زمینه خرید و فروش انواع خودروهای لوکس هستند. برای مشاهده نمونه های هیوندای سانتافه نمایشگاه داودی لینک زیر را باز کنید:


هیوندای سانتافه نمایشگاه اتومبیل داودی
 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید