نسل جدید هیوندای النترا معرفی شد

نسل جدید هیوندای النترا معرفی شد

هیوندای النترا برای آخرین بار در سال 2015 مورد به روزرسانی کلی قرار گرفته بود، پس میتوان گفت که دیگر وقت آن بود که نسل جدید این خودرو معرفی شود. هیوندای می گوید که این خودرو به ریشه های اسپرت خود بازگشته است تا برای جوانان پر انرژی که خریداران اصلی این خودرو به شمار می روند، گزینه ای ایده آل باشد.

کلاس خودروهای سدان جمع و جور در حال افت است، اما هیوندای با دادن ظاهری خوب و آینده نگرانه به النترا، قصد دارد تا حیات را مجددا به این کلاس برگرداند. النترای جدید در همه ابعاد بزرگتر شده است. چیزی که امروزه در طراحی خودروها به یک روند تبدیل شده است. طول النترای جدید 5.5 سانتی متر از نسل قبلی بلندتر شده که 2 سانتی متر از آن به افزایش فاصله محوری خودرو مربوط می شود. این به این معنی است که این خودرو اورهنگ بیشتری نسبت به نسل قبل دارد. عرض این خودرو حدود 2.5 سانتی متر اضافه شده ارتفاع این خودرو نیز 2 سانتی متر از نسل قبلی کوتاهتر شده است.

هیوندای النترا جدید

نسخه استاندارد النترا یک پیشرانه اتینکسون 2 لیتری خواهد داشت که در آن مصرف سوخت بر قدرت اولویت دارد. این پیشرانه 147 اسب بخار قدرت داشته و 180 نیوتن متر گشتاور دارد که در این کلاس اعداد خاصی به شمار نمی روند. اعداد مصرف سوخت این خودرو هنوز اعلام نشده است اما هیوندای ادعا می کند که النترای جدید به لطف سیستم انتقال قدرت CVT هوشمندش بهترین مصرف سوخت را در کلاس خود خواهد داشت.

هیوندای النترا جدید

برای کسانی که واقعا به مصرف سوخت اهمیت می دهند، نسخه هیبریدی النترا نیز عرضه خواهد شد که مصرف سوخت آن تنها 4.7 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود. پیشرانه هیبرید شامل یک موتور 1.6 لیتری بنزینی GDI چهار سیلندر است که با یک موتور الکتریکی 32 کیلوواتی جفت شده است و این موتور الکتریکی نیروی خود را از باتری های 1.32 کیلووات ساعتی می گیرد. این پیشرانه هیبریدی 139 اسب بخار توان و عدد خیره کننده 265 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. نسخه هیبریدی همچنین یک گیربکس 6 سرعته دو کلاچه خواهد داشت.

هیوندای النترا جدید

هیوندای النترای جدید علیرغم افزایش ابعاد در هر جهت، وزن کمتری نسبت به قبل دارد. این خودرو همچنین مرکز ثقل پایینتری داشته و شاسی محکم تری دارد. حتی صندلی ها در این خودرو پایینتر نصب شده اند که باعث می شوند این خودرو اسپرت تر از قبل باشد. این خودرو ظاهری وحشی با زوایای تند و طرح های مثلثی دارد. النترای جدید شبیه هیچ خودروی دیگری نیست و این مساله بسیار خوبی است.

هیوندای النترا جدید

از نظر تکنولوژی، النترای جدید اپل کار پلی و اندروید اتو را به صورت وایرلس ارائه می دهد. این خودرو همچنین یک سیستم دریافت دستورات صوتی به روز شده دارد که قرار است نسبت به نسخه های قبلی بیشتر حالت مکالمه داشته باشد. به این صورت هیوندای این سیستم جدید را توصیف می کند.

هیوندای النترا جدید

تولید هیوندای النترای جدید برای پاییز 2019 برنامه ریزی شده است. این خودرو در کارخانه هیوندای در اولسان کره جنوبی و آلابامای آمریکا تولید خواهد شد. احتمالا این خودرو تا پایان سال جاری میلادی وارد نمایندگی ها خواهد شد.


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید