پرفروش ترین خودروهای تاریخ هر خودروساز

پرفروش ترین خودروهای تاریخ هر خودروساز

بسیاری از خودروها در طول اریخ خودروسازی نام خود را برای همیشه حک کرده اند و در سرتاسر دنیا خودروهایی نام آشنا و محبوب به شمار می روند. خودروهایی که بعضی از آنها از دهها سال پیش حضور دارند و حتی نسل های مختلفی با آنها خاطره دارند. در این مطلب لیستی از پرفروش ترین خودروهایی که هر برند تولید کرده، جمع آوری شده است.

رنو کلیو: از 1991 تا کنون: 15 میلیون دستگاه

این خودرو موفقیت بزرگی برای رنو بوده است و با داشتن نسخه های متنوعی که در بازارهای مختلفی به فروش می رسند، موفقیتی بزرگ برای رنو در عرصه جهانی به شمار می رود.

رنو کلیو

هوندا سیویک: از 1972 تا کنون: 18.5 میلیون دستگاه

هرچند که چهره امروزه و جذاب هوندا سیویک فرسنگها از هاچبک ساده ای که آغازگر این سلسله چند میلیونی بوده است فاصله دارد، اما سیویک همچنان خودرویی است که ارزش بالایی در برابر مبلغ پرداختی داشته، آپشن های دست و دلبازانه ای ارائه می کند و پیشرانه های آن با هدف کاهش مصرف سوخت طراحی شده اند.سیویک تایپ R البته چندان در مورد مصرف سوخت خود را نگران نکرده است، اما نقش مهمی در ساختن افسانه سیویک داشته است..

هوندا سیویک

لادا ریوا: از 1980 تا 2015: 18 میلیون دستگاه

لادا ریوا (که همچنین به نام VAZ 2105 و نووا شناخته می شود) داستانی طولانی دارد. این خودرو در سال 1966 و بر پایه فیات 124 ساخته شد. در دوران جنگ سرد بلوک شرق نیاز به خودرویی داشت که ارزان قیمت و سرسخت باشد و با جاده ها و سوخت بی کیفیت سازگاری داشته باشد. لادا ریوا به خوبی این نقش را ایفا کرد.

لادا ریوا

اوپل/ واکسهال کورسا: از 1982 تا کنون: 18.3 دستگاه

نام کورسا اولین بار در سال 1982 معرفی شد. در بریتانیا این خودرو با نام Nova شناخته میشد و مابین سالهای 1982 و 1993 بیش از یک میلیون دستگاه از آن به فروش رسید. سال 1993 نسل دوم این خودرو با نام کورسا در بازار بریتانیا نیز به فروش رسید و از همان زمان بود که جهش فروش آن آغاز شد.

اوپل واکسهال کورسا

فولکس واگن گلف: 1974 تا کنون: 35.3 میلیون دستگاه

در مورد پرفروش ترین خودروی فولکس واگن بسیاری ممکن است که این لقب را متعلق به بیتل بدانند. اما گلف با اختلافی زیاد جد خود (که فروش آن به 21.5 میلیون دستگاه رسیده بود) را پشت سر گذاشته است. از این خودروی هاچبک امروزه بیش از 2000 دستگاه در روز تولید می شود.  

فولکس واگن گلف

فورد سری F: از 1948 تا کنون: 39 میلیون دستگاه

این خودرو پرفروش ترین خودروی ایالات متحده آمریکاست و به راحتی بیشتر از خودروهای سواری ارزان تر و راحت تر از خود به فروش می رسد. دلیل این فروش عالی ساختار مستحکم و قیمت پایین آن است که باعث وفاداری شدید خریداران به این خودرو شده است. پرفروش ترین نسخه سری F، فورد F-150 است که کوچکترین آن نیز هست.

فورد F150

تویوتا کرولا: از 1966 تا کنون: 46 میلیون دستگاه

با فاصله ای زیاد، تویوتا کرولا پرفروش ترین خودروی تاریخ است که تنها پس از 8 سال از اولین تولید خود، با پشت سر گذاشتن فولکس واگن بیتل، به این جایگاه رسید. کرولا در بسیاری از بازارها پادشاهی می کند و فروش ترین خودروی در بسیاری از مناطق دنیاست. سالهای طولانی تولید این خودرو به حفظ جایگاه آن کمک شایانی کرده است. به طوری که امروزه در هر 15 ثانیه یک تویوتا کرولا تولید می شود.  

تویوتا کرولا


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید