سریعترین خودروهایی که در حال حاضر به فروش می رسند

سریعترین خودروهایی که در حال حاضر به فروش می رسند

امروزه بیش از هر زمان دیگری گذشتن از مرز 320 کیلومتر بر ساعت ممکن شده و این امکان برای افراد و ذائقه های مختلف در دسترس قرار گرفته است. در این مطلب ده خودروی پرسرعتی که در حال حاضر به فروش می رسند قرار گرفته اند.رسیدن به سرعتی مانند 320 کیلومتر بر ساعت برای این خودروها چیزی مانند آب خوردن است.

10- مک لارن سنا

حداکثر سرعت 334 کیلومتر بر ساعت

به سختی قابل باور است که ابرخودروی فوق سبک و فوق قدرتمند مک لارن سنا کم سرعت ترین خودروی این لیست است. اما همین موضوع نشان می دهد که دنیای خودروهای سریع چقدر در حال حاضر تغییر کرده است.

مک لارن سنا

9- فراری F8 تریبوتو (Tributo)

حداکثر سرعت: 340 کیلومتر بر ساعت

از خودروهای فرمول 1 تا خودروهای جاده ای، فراری لزوما به معنی پرفورمنس بالا است. تمامی مدلهای فعلی فراری توانایی رسیدن به سرعت حداقل 320 کیلومتر بر ساعت را دارند. اما F8 تریبوتو که یک خودروی اسپرت موتور وسط، با موتور V8 است، اندکی سریعتر بوده و به سرعت 340 کیلومتر بر ساعت می رسد.

فراری F8 تریبوتو (Tributo)

8- آستون مارتین DBS سوپرلگرا

حداکثر سرعت: 340 کیلومتر بر ساعت

آستون مارتین DBS دارای یک موتور V12 توئین توربو است که 715 اسب بخار توان دارد. این خودرو در حالی که وزن آن به بالای 2 تن می رسد، حداکثر سرعت 340 کیلومتر بر ساعت را دارد. چیزی که به خودی خود واقعا شگفت انگیز است.

 آستون مارتین DBS سوپرلگرا

7- فراری 812 سوپرفست

حداکثر سرعت: 340 کیلومتر بر ساعت

عدد 8 در نام این خودرو نشان دهنده توان 800 اسب بخاری موتور این خودرو و 12 نشان دهنده تعداد سیلندرهای آن است. با داشتن 800 اسب سرکش، انتظار سرعت بالای 320 کیلومتر بر ساعت هم از این خودرو می رود که خوشبختانه فراری شما را ناامید نمی کند.

فراری 812 سوپرفست

6- مک لارن 720S

حداکثر سرعت: 342 کیلومتر بر ساعت

پرچمدار مک لارن با اختلاف اندکی بالاتر از فراری 812 قرار می گیرد. توان آن حدود 100 اسب بخار بالاتر از فراری بوده و از ساختاری سبک وزن و آیرودینامیک خوب بهره می برد.

مک لارن 720S

5- فورد GT

حداکثر سرعت: 348 کیلومتر بر ساعت

این خودرو تنها خودروی آمریکایی است که در حال حاضر به فروش می رسد و توانایی رسیدن به سرعتی بالاتر از 320 کیلومتر بر ساعت را دارد. فورد GT همچنین کوچکترین پیشرانه و کمترین توان را در میان خودروهای این لیست دارد. پیشرانه آن یک V6 به حجم 2.9 لیتر است که 550 اسب بخار را تولید می کند.

 فورد GT

4- لامبورگینی آونتادور SVJ

حداکثر سرعت: 350 کیلومتر بر ساعت

حد اعلای یک آونتادور که تا کنون معرفی شده است و احتمالا آخرین آنها آونتادور SVJ است. هیولایی که موتور دوازده سیلندر 6.5 لیتری آن 759 اسب بخار توان دارد و شتاب صفر تا صد آن تنها 2.5 ثانیه است.

لامبورگینی آونتادور SVJ

3- مک لارن اسپیدتیل (Speedtail)

حداکثر سرعت: 402 کیلومتر بر ساعت

این خودرو تنها خودروی این لیست است که بیشتر از 2 نفر سرنشین دارد. چراکه این خودرو چهارچوب مک لارن F1 افسانه ای را که راننده را در وسط قرار می دهد، احیا کرده است.

مک لارن اسپیدتیل (Speedtail)

2- بوگاتی شیرون

حداکثر سرعت: 420 کیلومتر بر ساعت

شیرون ادامه تجربه مهندسی است که ویرون را ساخته بود. این خودرو حتی قدرتمندتر از آن است و 1500 اسب بخار قدرت را از موتور خارق العاده 16 سیلندر 8 لیتری توربوی چهارگانه خود بیرون می کشد.  

بوگاتی شیرون

1- بوگاتی شیرون سوپراسپرت 300+

حداکثر سرعت: 490 کیلومتر بر ساعت

این لیست بدون سریعترین خودروی تاریخ و اولین خودرویی که به سرعت بالاتر از 480 کیلومتر بر ساعت رسید، لطفی نداشت. بوگاتی از سال 2008 و با معرفی ویرون لقب پرسرعت ترین خودروی جهان را از آن خود کرد. اما با معرفی شیرون سوپراسپرت کاری کرد که حداکثر سرعت 408 کیلومتر بر ساعت آن چیزی مثل قدم زدن به نظر برسد. بدین ترتیب رکورد بالاترین سرعت ممکن برای یک خودروی خودروی جاده ای به این خودرو رسید.

بوگاتی شیرون سوپراسپرت 300+


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید