بهترین خودروهای شاسی بلند و آفرودی 2020

بهترین خودروهای شاسی بلند و آفرودی 2020

تهیه لیستی از بهترین خودروهای شاسی بلند حال حاضر کار بسیار دشواری است، چرا که در این قسمت از بازار هر ساله گزینه های متعدد و بسیار متنوعی عرضه می شوند که هر کدام پیشرفت های زیادی نسبت به نسل های قبلی خود دارند.

در اینجا لیستی از بهترین خودروهای شاسی بلندی که توانایی آفرود را نیز داشته باشند جمع آوری شده اند. در این لیست پارامترهای یک خودروی آفرودی از جمله زاویه های شکست، فاصله محوری، عمق حرکت در آب، هزینه ها و ... در نظر گرفته شده اند.

1- لندروور دیفندر

بعد از غیبتی به مدت یک دهه، لندروور بالاخره نسل جدید دیفندر را در سال 2019 معرفی کرد و در سال 2020 این خودرو را وارد بازار کرد. با جایگزین شدن شاسی نردبانی نسل قدیم با ساختار یکپارچه بدنه، بسیاری گمان می کردند که قابلیت های آفرودی این خودرو از جمله در مورد حرکت در گل، عبور از تخته سنگ ها، عبور از آب عمیق و ... تضعیف شود. اما دیفندر جدید علاوه بر همه این موارد خودرویی زیبا و به روز شده است که باعث می شود این خودرو یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود قرار بگیرد.

لندروور دیفندر جدید

2- جیپ رنگلر

جیپ معمولا نسبت به به روزرسانی رنگلر اقدام نمی کند. اما جدیدترین نسل رنگلر کاربردی تر از همیشه است و قابلیا های بیشتری نیز دارد. قطعا نسل جدید رنگلر نیز مانند همیشه آفرودری تواناست و با داشتن اکسل های ویژه آفرود، زوایای شکست عالی و دیفرانسیل های قفل شونده حرف های زیادی برای گفتن در این زمینه دارد.

جیپ رنگلر

3- تویوتا لندکروزر

یکی دیگر از نمادهای خودروهای آفرودی در جهان تویوتا لندکروزر است که با داشتن یک ساختار سنتی بدنه بر روی شاسی توانایی های زیادی در زمینه آفرود دارد. حتی نسخه های پایه و بدون تجهیزات تویوتا لندکروزر نیز توانایی های بالایی در زمینه یدک کشی، حرکت در آب و حرکت در جاده های سخت دارند. البته قطعا لندکروزر توانایی های حرکتی شاسی بلندهای مونوکوک آئودی یا مرسدس بنز را ندارد، اما هنوز هم لندکروزر جایگاه خاص خود را در میان شاسی بلندهای آفرودی دارد.

تویوتا لندکروزر

4- مرسدس بنز کلاس G

مرسدس برای اولین در عمر 40 ساله G کلاس آن را مورد بازطراحی قرار داد. در این خودرو همچنان می توان شاسی نردبانی را مشاهده کرد، اما سیستم تعلیق جلو کاملا مستقل است و تمامی بخش های آن توسط AMG طراحی شده است. حاصل کار خودرویی با دیفرانسیل های قفل شونده، ارتفاع بالاتر از سطح زمین، قابلیت های آفرودی بالا شده است. این خودرو علاوه بر قابلیت های آفرود بالا، هندلینگ بسیار خوبی نیز دارد و راندن آن در جاده ها نیز بسیار لذتبخش است. استفاده از فرمان چرخ دنده-شانه ای بزرگترین تفاوت این خودرو با نسل قبلی آن بوده است.

مرسدس بنز G کلاس

5- فورد رنجر رپتور

فورد رنجر رپتور کمی بزرگتر از رنجر معمولی است، اما تفاوت اصلی آن چیزی است که در بخش فنی این خودرو قرار دارد. اکسل های این خودرو نسبت به نسخه معمولی کاملا بازطراحی شده، فنرهای آن بهتر شده و کمک فنرهای آن از نوع مسابقه ای هستند. این مجموعه به گونه ای تنظیم شده است که بهترین عملکرد را در شرایط سخت، از جمله بارهای سنگین داشته باشد. همچنین ارتفاع آن از سطح زمین نیز 30 درصد افزایش یافته است.

فورد رنجر رپتور

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید