مرسدس AMG توربوهای الکتریکی را به تولید می رساند

مرسدس AMG توربوهای الکتریکی را به تولید می رساند

مرسدس و AMG با همکاری متخصص ساخت توربو، گرت (Garett)، توربوشارژهای الکتریکی را در نسل آینده خودروهای اسپرت خود نصب می کنند. این تکنولوژی توربو از خودروهای فرمول 1 گرفته شده است. گفته می شود که در این تکنولوژی تاخیر توربو حذف شده و درصد توان به حجم موتور به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت.

ما از قبل می دانستیم که مرسدس AMG برنامه هایی برای نصب توربوشارژر الکتریکی در خودروهای فرمول 1 دارند، اما این برند اخیرا اعلام کرده است که این تکنولوژی جدید توربو را در خودروهای معمولی خود نیز استفاده خواهد کرد. این توربوی الکتریکی، که به آن e-turbo هم گفته می شود، با همکاری گرت، که سازنده درجه یک توربو و پیشرو در تکنولوژی توربوشارژ است، توسعه یافته است. این یکی از معدود مواقعی است که تکنولوژی که اساسا برای خودروهای مسابقه ای طراحی و ساخته شده است، برای استفاده در خودروهای جاده ای معمولی استفاده می شود.

این تکنولوژی جدید بسیار امیدبخش است؛ چرا که موتور دو لیتری توربوی M139 ساخت AMG در بهترین شرایط خود 200 اسب بخار به ازای هر لیتر حجم تولید می کند. حالا این شانس وجود دارد که این موتور دو لیتری با توربوی ساخت گرت بتواند 225 اسب بخار به ازای هر لیتر، یا حتی بیشتر، را تولید کند.

AMG توربو برقی مرسدس

 توربوی الکتریکی ترکیبی از یک موتور الکتریکی با یک توربوشارژ است. محور مشترکی که توربین خروجی بر روی آن کمپرسور را می چرخاند، موتور الکتریکی را هم حمل می کند. در مورد این توربوی الکتریکی، موتور الکتریکی به طور خاص کوچک است. در واقع طول آن تنها 3 سانتی متر است. این موتور کوچک 48 ولتی اما تاثیر بزرگی دارد. لگ توربو، یا احساس تاخیر در پاسخ توربو در زمان فشردن گاز در ماشین های دارای موتور توربوشارژ، با این تکنولوژی حذف می شود.

شاید این مساله مهمی به نظر نرسد، اما توربوی الکتریکی با چرخاندن کمپرسور و رساندن آن به سرعت مناسب، مستقل از انرژی اگزوز یا سرعت موتور، می تواند بوست قابل توجهی را در هر زمان به وجود آورد. حذف لگ توربو یا حفظ حداکثر فشار بوست ممکن در زمان فشردن گاز نیز همچنین کاملا در دسترس است.

AMG توربو برقی مرسدس

علاوه بر اینها، در زمان نیاز، این موتور می تواند به عنوان یک ژنراتور عمل کرده و مقدار کمی برق را در مواقعی که نیازی به بوست نباشد، تولید کند. توربوی الکتریکی AMG و بخش های الکترونیکی آن توسط مایع خنک می شوند.

این اولین آزمایش مرسدس برای استفاده از نیروی الکتریکی نبوده است. علاوه بر کاربری های مسابقه ای، مدل های مرسدس AMG با موتور 53 از موتور شش سیلندر خطی توربوشارژ و سوپرشارژ نیرو می گیرند. این سوپرشارژر در واقع یک کمپرسور است که به صورت الکتریکی فعال می شود. توربوی الکتریکی در اصل فقط یک گام تکاملی دیگر در این زمینه است. مهمترین فایده این سیستم نقشی است که توربو می تواند برای افزایش قدرت و عملکرد موتور داشته باشد. دیگر مهندسین مجبور نیستند که برای افزایش قابلیت رانندگی، سایز توربو را کاهش دهند. این به این معنی است که این موتور 4 سیلندر خطی نشان داده شده در این شکل ها می تواند به راحتی در زمینه توان خروجی رقبا را کنار بزند.


تگ ها

محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید