بررسی پورشه ماکان نمایشگاه اتومبیل داودی

بررسی پورشه ماکان نمایشگاه اتومبیل داودی

پورشه ماکان یکی از جوان ترین و کوچکترین شاسی بلندهای پورشه است که از زمان معرفی به بازار، به سرعت به یکی از پرفروش ترین محصولات پورشه تبدیل شد. پورشه ماکان در میان شاسی بلندهای لوکس بازار، جایگاهی بسیار خاص دارد و محبوبیت خاصی در میان جوانان دارد.

پورشه ماکان برای اولین بار در سال 2014 از خط تولید پورشه در لایپزیش آلمان خارج شد. این کراس اور لوکس جمع و جور دارای نسخه های متعددی است که از میان آنها می توان به ماکان، ماکان S، ماکان S دیزل، ماکان GTS و ماکان توربو اشاره کرد. پورشه ماکان پلتفرم خود را از آئودی Q5 گرفته است، اما سیستم تعلیق و شاسی آن کاملا با آئودی متفاوت است. بنابراین روح سواری یک پورشه در آن دمیده شده است، چیزی که بدون شک مهمترین دلیلی است که هر کسی را به خرید یک پورشه ترغیب می کند.

بررسی پورشه ماکان

پورشه ماکان از یک پیشرانه 2 لیتری 16 سوپاپه نیرو می گیرد. این پیشرانه که به کمک فناوری توربوشارژ تقویت شده است، توانایی تولید توان 152 اسب بخار را دارد. بیشینه گشتاور این خودرو به 370 نیوتن متر می رسد که در دور موتور 1500 دور بر دقیقه به دست می آید. به دست آمدن این گشتاور عظیم در دور موتور بسیار پایین موجب شتاب گیری سریع و بدون وقفه ماکان در هر شرایطی شده است. گیربکس پورشه ماکان از نوع 7 سرعته PKD است که نیروی موتور را به هر چهار چرخ آن منتقل می کند.

بررسی پورشه ماکان

شتاب صفر تا صد پورشه ماکان 6.7 ثانیه است و بیشینه سرعت آن به 229 کیلومتر بر ساعت می رسد. مصرف سوخت این کراس اور 1770 کیلوگرمی 7.4 لیتر بر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی است. پورشه ماکان در شتاب گیری بسیار چابک است و هندلینگی مثال زدنی دارد. پایداری این خودرو برای هر راننده ای کاملا راضی کننده است و رانندگی بسیار لذت بخش و جذابی دارد. همانند هر پورشه دیگری، پورشه ماکان تعادلی فوق العاده بین راحتی و اسپرت بودن را ایجاد کرده است. به همین دلیل این خودرو هم به عنوان یک خودروی اسپرت جوان پسند و هم یک خودروی لاکچری راحت مورد علاقه همه اقشار جامعه است.

بررسی پورشه ماکان

پورشه ماکان همانطور که از نام یک پورشه انتظار می رود، لیست بلندبالایی از آپشن ها و امکانات ایمنی و رفاهی را ارائه می دهد. از میان این آپشن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم اگزوزاسپرت - لوله اگزوزهای مشکی یا سیلور - سیستم تنظیم ارتفاع - فرمان اسپرت کربن - چوب والنات - چوب لایم اک - گرم کن - سقف شیشه ای بزرگ پانارمیک - پرده شیشه سرنشین های عقب - گرمکن صندلی جلو و عقب - سرد کن صندلی جلو - قفل مرکزی بدون استفاده ازریموت، کی لس - ایربگ اضافه عقب - سقف جیر - پکیج کامل رادارها - سنسورهای جلو وعقب - دوربین 360 درجه - چراغ ال ای دی - سیستم پی دی ال اس پلاس - سیستم کنترل سرعت با قابلیت ترمز و حفظ فاصله - صندلی 18 حالته اسپرت - مموری دو طرف - رینگ 21 اسپرت کلاسیک مشکی - رینگ 21 توربو دیزاین - هوم لینک - ریموت پارکینگ- نویگیشن - پی سی ام - مانیتور صندلی های عقب- کیسه هوای راننده و سرنشین جلو – کیسه هوای جانبی و پرده‌ای – سیستم های ایمنی و پایداری ABS - EBD - ESP - ASR - BAS - TCS

بررسی پورشه ماکان

 

 


تگ ها

محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید