فیس لیفت کیا ریو معرفی شد

فیس لیفت کیا ریو معرفی شد

فیس لیفت نسل چهارم کیا ریو رسما رونمایی شد. ظاهری به روز شده و پیشرانه های جدید، از جمله یک پیشرانه هیبریدی، از مهمترین تغییرات این هاچبک کوچک هستند.

برای کیا ریو جدید علاوه بر تغییرات ظاهری و بازنگری در آپشن ها، برای اولین بار در میان خودروهای کیا، یک پیشرانه هیبریدی ملایم در نظر گرفته شده است. کیا نام این سیستم هیبریدی خود را EcoDynamics+ گذاشته است. پیشرانه کیا ریوی هبریدی جدید شامل یک پیشرانه بنزینی سه سیلندر توربوشارژ T-GDi CVVD و بم موتور برقی با باتری های لیتیوم-یون-پلیمر 48 کیلوواتی می شود. این موتور برقی به وسیله یک تسمه به میل لنگ کیا ریو متصل شده است تا بار موجود بر روی موتور و میزان آلایندگی خودرو را کاهش دهد. از سوی دیگر در هنگام ترمزگیری این سیستم به صورت یک ژنراتور عمل کرده و با بازتولید انرژی الکتریکی، باتری های را شارژ می کند.

کیا ریو جدید

این پیشرانه هیبریدی به همراه یک گیربکس دستی هوشمند عرضه خواهد شد که از یک سیستم کلاچ برقی استفاده می کند. در نتیجه در این سیستم هیچ اتصال مکانیکی نقش ندارد. این امر در سیستم استارت-استاپ خودرو ادغام شده و باعث کاهش بیشتر در مصرف سوخت خودرو می شود.

کیا ریو جدید

علاوه بر اینها، یک موتور اسمارت استریم به قدرت 100 اسب بخار و بدون سیستم هیبریدی برای کیا ریوی جدید در دسترس خواهد بود. این پیشرانه به جای گیربکس 5 دنده قدیمی، از یک گیربکس 6 دنده دستی یا 7 سرعته دو کلاچه استفاده می کند. این گیربکس 7 سرعته با یک سیستم "ایست و حرکت" بهبود یافته عرضه می شود که در زمانی که هر دو پدال ترمز و کلاچ فشرده میشوند، موتور خودرو را خاموش می کند.

کیا ریو جدید

 زمانی که پا از روی هر دو پدال برداشته شود، موتور دوباره روشن می شود و با دنده ای که راننده انتخاب کرده خود را منطبق می کند. گفته شده است که تغییرات ایجاد شده بر روی این سیستم ها به منظور کاهش مصرف سوخت بوده است. نسخه جدیدی از موتور 1.2 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر کیا، که مجهز به تزریق سوخت دو ورودی است و 84 اسب بخار توان دارد، نیز در دسترس خواهد بود.

کیا ریو جدید

از نظر طراحی، بیشتر تغییرات در بخش جلوی خودرو دیده می شود. در این قسمت سپر مجددا طراحی شده است و محفظه چراغ های مه شکن را برجسته می سازد. به گفته کیا، طرح جلو پنجره پوزه ببری این کمپانی بر روی ریو جدید باریکتر از قبل شده است تا به این خودرو ظاهری متمرکزتر از قبل بدهد. همچنین همه مدلهای این خودرو با چراغ های جلوی LED ارائه می شوند. به علاوه یک طرح رینگ جدید 16 اینچی 8 پره برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

کیا ریو جدید

در مورد سیستم های دستیار رانندگی در کیا ریو جدید می توان گفت که سیستمهای کمکی رانندگی پیشرفته در کیا ریو شامل دستیار جلوگیری برخورد از جلو با عابر پیاده، خودروی و دوچرخه سوار است. همچنین سیستم های دستیار ماندن در خط، هشدار توجه راننده و هشدار برخورد نقاط کور نیز در این خودرو موجود هستند.

کیا ریو جدید

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید