تاریخچه برند میتسوبیشی

تاریخچه برند میتسوبیشی

شرکت خودروسازی میتسوبیشی یکی از بزرگترین خودروسازان جهان و ششمین خودروساز بزرگ ژاپن است. روشی که میتسوبیشی خودروسازی را آغاز کرد بسیار هیجان انگیز است. در این مطلب به بیان تاریخچه و مهمترین رویدادهای تاریخ این برند می پردازیم.

این کمپانی توسط یاتارو ایواساکی در سال 1870 تاسیس شد و حوزه فعالیت آن در ابتدا کشتیرانی بوده است. نام ابتدایی این کمپانی، شرکت کشتی سازی میتسوبیشی بوده است و در سال 1873 با ورود به کسب و کار استخراج زغال سنگ، به میتسوبیشی شوکایی تغییر نام داد. این شرکت همچنین یک کارخانه ذوب آهن برای تامین قطعات کشتی های خود تاسیس کرد و یک شرکت بیمه دریایی را نیز افتتاح کرد. بخش خودروسازی میتسوبیشی در سال 1917 آغاز کرد، زمانی که خودروی معروف مدل A را معرفی کرد. این خودرو اولین خودروی سواری تولید انبوه ژاپن بوده است.

تاریخچه میتسوبیشی

بعد از معرفی مدل A، این شرکت تولید خودرو را متوقف کرد و به کسب و کار کشتی سازی خود برگشت. با این وجود، در سال 1936 این کمپانی PX33 را معرفی کرد که اولین خودروی سواری چهار چرخ محرک ژاپنی بود. این شروعی بر تکنولوژی 4WD میتسوبیشی بوده است. دوباره این کمپانی از کسب و کار خودروسازی کنار رفت. هر چند که بلافاصله بعد از اتمام جنگ جهانی دوم این شرکت مجددا به تولید خودروهای سواری برگشت و در سال 1970 یک شاخه جداگانه به نام شرکت میتسوبیشی موتورز را تاسیس کرد.

رویدادهای مهم در تاریخ میتسوبیشی

از 1960 تا 1970

با شروع دهه 80 میلادی وضعیت اقتصادی ژاپن چندان خوب نبود. حقوق ها در حال افزایش بود و رکود اقتصادی حفظ شغل را برای مردم سخت کرده بود. در همین دوران بود که صنایع سنگین شین-میتسوبیشی مدل معروف 500 را معرفی کرد تا تقاضای رو به رشد خریداران را پاسخگو باشد. در طول سه سال خروجی این خط تولید به بیش از 75000 خودرو در سال رسید. در سال 1969 میتسوبیشی مدل گالانت را معرفی کرد که هنوز هم یکی از بهترین ساخته ها و مهمترین موفقیت های این کمپانی در بازار خودرو بوده است. در همان سال لوگوی سه الماس میتسوبیشی این کمپانی رسمی شد و نهایتا شاخه مخصوص خودروسازی این کمپانی در سال 1970 تاسیس شد.

تاریخچه میتسوبیشی

از 1970 تا 1990

در سال 1971 میتسوبیشی 15% از سهام خود را به غول خودروسازی کرایسلر فروخت و به دلیل همین معامله میتسوبیشی توانست با برند کرایسلر وارد بازار آمریکا شود. در همان سال دوج کلت معرفی شد که نخستین محصول تغییر نشان داده شده میتسوبیشی بود که در آمریکا به فروش رسید. در سال 1982 برند میتسوبیشی به طور رسمی برای اولین بار در بازار آمریکا عرضه شد. تا پایان دهه 80 میلادی میتسوبیشی توانست با موفقست تعداد نمایندگان خود در سراسر جهان را به 340 عدد برساند و فروش خود را از 1.5 میلیون دستگاه در سال بیشتر کند.

تاریخچه میتسوبیشی

از 1990 تا 2000

در اوایل این دهه میتسوبیشی ممحصولات بسیار موفقی مانند 3000GT و اکلیپس را معرفی کرد. این خودروها با تحسین شدید و فروش بسیار خوبی روبرو شدند. همچنین در این دهه میتسوبیشی اختراعات زیادی را به ثبت رساند که از میان آنها می توان به Active Trac 4WD و سیستم ABS چند حالته اشاره کرد. در اواخر دهه 90، میتسوبیشی اولین خودروی برقی خود را تولید کرد. در سال 2003 خودروی معروف لنسر تولید شد که برای دو سال جایزه خودروی سال را دریافت کرد.

تاریخچه میتسوبیشی

میتسوبیشی موتورز در حال حاضر

امروزه میتسوبیشی موتورز یک خودروساز پیشرو در زمینه ساخت خودروهای برقی است و محصولاتش در بیش از 160 کشور دنیا به فروش می رسد. این کمپانی در حال حاضر عضوی از اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی به شمار می رود.  

میتسوبیشی اکلیپس کراس


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید