بزرگترین رقبای دنیای خودروسازی

بزرگترین رقبای دنیای خودروسازی

صنعت خودرو در ذات خود رقابتی است، اما برخی از خودروسازان رقابت شدیدتری با یکدیگر دارند. رقابت می تواند در مسابقات اتومبیلرانی یا در شوروم های برندها دنبال شود. اما این رقابت الزاما بد نیست، چراکه کمپانی ها را به بهبود خودشان ترغیب می کند.

بنتلی در برابر رولزرویس

رولزرویس از سال 1931 تا 1998 مالک بنتلی بود، پس این دو کمپانی در زمین خودی رقابت می کردند و خودروهایشان قطعات مشترک زیادی داشتند. اما پس از سال 1998، که بنتلی توسط امپراطوری فولکس واگن خریداری شد، رقابت این دو برند به اوج خود رسید. اکنون 22 سال بعد از این جدایی، رقابت این دو برند فوق لوکس بریتانیایی با معرفی شاسی بلندهای جدید و مدل های فوق مدرن شدت گرفته است.

رولزرویس

BMW در برابر مرسدس بنز

BMW و مرسدس بنز برای سالهای طولانی کاری با یکدیگر نداشتند، چراکه برای دهه ها BMW بیشتر به تولید خودروهای اسپرت می پرداخت و مرسدس بنز بیشتر درگیر ساخت خودروهای خانوادگی بود. اختلاف این دو شرکت زمانی آغاز شد که در دهه 1980 میلادی BMW به سمت ساخت خودروهای لوکس حرکت کرد و مرسدس بنز خودروهایی اسپرت تر را تولید کرد. این رقابت شانه به شانه تا کنون نیز ادامه پیدا کرده و به بیشتر از هر زمان دیگری رسیده است.

مرسدس بنز E کلاس

کادیلاک در برابر لینکلن

معروف ترین برندهای لوکس آمریکایی تمام طول تاریخ خود را صرف رقابت جهت جلب نظر مشتریان و مقامات کرده اند. خودروهای بهینه شده لینکلن برای دهه ها خودروی رسمی رئیس جمهور آمریکا بوده اند، اما کاخ سفید بیشتر به کادیلاک وفادار بوده است. با این وجود، با رخ دادن بحران اقتصادی، هر دوی این برندها متوجه شدند که این سابقه برای آنها کافی نیست. اکنون در سال 2020 هر دوی این برندها به آهستگی احیا شده اند و خودروهای فوق لوکسی می سازند که هیچ شباهتی به خودروهای ارزان قیمتی که بر پایه آنها ساخته شده اند ندارند.

کادیلاک اسکالید جدید

فورد در برابر فراری

رقابت شدید فورد و فراری در مستندی به نام Le Mans 66 و فیلم سینمایی Ford vs Ferrari به تصویر کشیده شده است. در این داستان ابتدا فورد تصمیم به خرید فراری گرفت، اما نمایندگان فورد با دست خالی به میشیگان برگشتند. سپس این شرکت تصمیم گرفت که یک خودروی اسپرت تولید کند تا در معتبرترین رقابت ها فراری را شکست داده و باعث خجالت آن بشوند. تلاش اول آنها برای پیروزی موفق نبود، اما سپس با کمک کارول شلبی در سالهای 1966، 1967، 1967 و 1969 موفق به برد معتبرترین رقابت اتومبیلرانی، لمان، شدند.

فورد در برابر فراری

پژو در برابر رنو

دو خودروساز بزرگ فرانسه برای بیش از یک قرن در بازارهای داخلی و خارجی رقابت سنگینی با یکدیگر داشته اند. در برخی اوقات رنو با اختلاف اندکی پیش افتاده است، اما پژو هیچ گاه با اختلاف عقب نیفتاده و حتی با خرید چند برند دیگر، خود را از نظر سایز بزرگتر کرده است. در سال 2019 گروه خودروسازی پژو-سیتروئن (که مالک پژو است) بزرگترین خودروساز فرانسه بوده و در طرف مقابل رنو پرفروش ترین برند این کشور بوده است.

پژو 208


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید