سوالاتی که باید در هنگام خرید یک خودروی صفر کیلومتر از خود بپرسید

سوالاتی که باید در هنگام خرید یک خودروی صفر کیلومتر از خود بپرسید

خریداران خودروی صفر کیلومتر باید در هنگام تصمیم گیری از خود سوالاتی پایه ای را بپرسند. کلید حل بسیاری از این سوالات در این مطلب قرار گرفته است.

1- آیا شما واقعا به یک خودروی صفر کیلومتر نیاز دارید؟

در گذشته خرید یک خودروی صفر به مراتب در دسترس تر از امروز بود. در سالهای اخیر با ممنوعیت واردات خودروهای خارجی و افزایش شدید قیمت ها، توانایی بسیاری از افراد برای خرید خودروی جدید از دست رفته است. از سوی دیگر خودروهای جدید، خصوصا مدلهای 2010 به بعد، از قابلیت اطمینان بالا و کیفیت بسیار خوبی بهره می برند که در نتیجه خرید خودروهای دست دوم را منطقی می کند.

2- بودجه شما برای خرید یک خودروی جدید چقدر است؟

پاسخ به این سوال به مراتب سخت تر از چیزی است که به نظر می رسد. با وجود طرح های مختلف فروشی که در حال حاضر وجود دارند، امکان پرداخت مبلغ خودرو به صورت نقدی، اقساطی، لیزینگی و ... با نرخ بهره های متفاوت وجود دارد. در نتیجه قبل از اینکه اقدام به خرید کنید باید قیمت نهایی را به دقت محاسبه کنید.

راهنمای خرید خودروهای نو

3- کدام نوع از خودروهای نو را می خواهید؟

هدف در اینجا ساده کردن جستجوی شماست. در بازار چندین برند مختلف و دهها مدل وجود دارد که از بین آنها می توان انتخاب کرد. شما می توانید با تحقیق به گزینه هایی برسید که شاید قبلا به آنها نکرده بودید.

4- به کدام نوع از خودروهای نو نیاز دارید؟

شما باید سبک زندگی خود را ارزیابی کنید. شاسی بلندهای بزرگ ممکن است گزینه های جذابی باشند، اما شما باید فکر پول بنزین و هزینه های نگهداری را هم بکنید. همچنین خودروهای اسپرت رودستر گزینه ای مناسبی برای افرادی با دو بچه نیستند.

5- تکنولوژی های جدید در خودروها تا چه حد برای شما مهم هستند؟

در تمامی خودروهای جدید از تکنولوژی های مدرن بهره گرفته شده است. اما برخی پیچیده تر از سایرین هستند. تکنولوژی بالا به نظر بسیار عالی می رسد. اما برای افرادی که آشنایی چندانی با این تکنولوژی ها ندارند، استفاده از چنین خودروهایی دردسرهای زیادی را به دنبال خواهد داشت. همچنین تکنولوژی های جدید در برخی موارد ممکن است که حواس رانندگان مسن تر را پرت کنند.

سیستم های اطلاعات و سرگرمی خودرویی

سیستم های اطلاعات و سرگرمی چیزی جدا از تکنولوژی های ایمنی هستند. یک مزیت بزرگ خرید خودروهای جدید، برخورداری از جدیدترین آپشن های کمکی راننده، مانند ترمز اضطراری و هشدار خروج از خط، می باشد. این آپشن ها همچنین شامل تکنولوژی های پیشگیری از تصادف و کیسه های هوا می باشد.

6- آیا برای هزینه های نگهداری یک خودروی لوکس آمادگی دارید؟

خودروهای لوکس جذاب و چسم نواز هستند. اما این خودروها از نظر هزینه های نگهداری چندان هم جذاب نیستند. هرچقدر که خودرو گرانتر می شود، هزینه های نگهداری از آن نیز بالاتر می رود. بنابراین در هنگام خرید چنین خودروهایی باید به هزینه های نگهداری و قطعات آنها نیز فکر کنید.  

خودروهای اسپرت و لوکس


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید