بررسی تویوتا C-HR نمایشگاه اتومبیل داودی

بررسی تویوتا C-HR نمایشگاه اتومبیل داودی

تویوتا C-HR یکی از آخرین محصولات معرفی شده توسط کمپانی بزرگ تویوتا است که نه تنها پای تویوتا را به کلاسی دیگر از خودروها باز کرد، بلکه زبان طراحی جدید این کمپانی را نیز به جهانیان معرفی کرد.

تویوتا C-HR یکی از آخرین محصولات معرفی شده توسط کمپانی بزرگ تویوتا است که نه تنها پای تویوتا را به کلاسی دیگر از خودروها باز کرد، بلکه زبان طراحی جدید این کمپانی را نیز به جهانیان معرفی کرد. تویوتا C-HR را می توان اولین محصول این کمپانی ژاپنی در کلاس کراس اور های کوچک دانست. خودرویی که برای رقابت با رنو کپچر، پژو 2008، نیسان جوک، هوندا HR-V، فورد اکو اسپرت و ... معرفی شد. از آنجایی که تویوتا عادت دارد که محصولاتش در همه کلاس های خودرویی جزو پرفروش ترین ها و بهترین های کلاس خود باشند، تویوتا C-HR نیز به سرعت چه از نظر فروش و چه از نظر عملکرد در زمره بهترین های کلاس کراس اورهای کوچک قرار گرفت و توانست جاپای محکمی در این کلاس برای خود دست و پا کند.

تویوتا C-HR کراس اور

تویوتا C-HR برای اولین باز در سال 2016 در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شد و فروش آن در اوایل سال 2017 آغاز شد. نام C-HR برگرفته از سرواژه های عبارت Compact High Rider به معنی شاسی بلند جمع و جور است. این خودرو در سال 2017 به کشور ما نیز وارد شد و طرفداران بسیار زیادی را هم پیدا کرد. چرا که این خودرو برای افرادی که خواهان یک خودروی لوکس و شیک با برند تویوتا و ابعاد نه چندان بزرگ هستند، گزینه ای ایده آل است. تویوتا C-HR را می توان یکی از جوان پسند ترین خودروهای تویوتا دانست چرا که طراحی آن اسپرت و مدرن بوده و پیشرانه ای قدرتمند نیز در دل آن جای گرفته است.

کراس اور تویوتا C-HR

در ایران تویوتا C-HR با دو پیشرانه متفاوت وارد می شود. یکی از این دو پیشرانه، بنزینی و با قابلیت توربو است و دیگری هیبریدی. پیشرانه اول از نوع چهار سیلندر توبو و با حجم 1200 سی سی است که توانایی تولید 115 اسب بخار را دارد. بیشینه گشتاور این موتور 185 نیوتن متر است که در دور موتور 1500 دور بر دقیقه به دست می آید. در نتیجه حداکثر گشتاور موتور در پایین ترین دور های موتور در دسترس راننده است و می تواند با اندک فشاری بر روی پدال گاز به شتاب بسیار خوبی برسد. نیروی این پیشرانه از طریق یک جعبه دنده CVT منتقل می شود. در بین نسخه های وارد شده به ایران هم نسخه دو دیفرانسیل و هم نسخه دیفرانسیل جلو برای این خودرو موجود هستند.

کراس اور تویوتا C-HR

نسخه دیگر تویوتا C-HR هیبریدی است. این خودرو از نیز قوای محرکه مشابه تویوتا پریوس هیبریدی است. پیشرانه بنزینی این خودرو از نوع چهار سیلندر با حجم 1800 سی سی است که یک پیشرانه برقی نیز در کنار آن قرار گرفته است. مجموع توان موتور برقی و بنزینی 122 اسب بخار بوده و مجموع گشتاور آنها 142 نیوتن متر می باشد که حداکثر گشتاور در بازه دور موتور 3600- 4000 دور بر دقیقه به دست می آید. تویوتا C-HR هیبریدی دارای سیستم انتقال قدرت CVT است که برای استفاده خودروهای برقی و هیبریدی بهینه شده است. قدرت موتور این خودرو به هر چهارچرخ آن منتقل می شود. مصرف سوخت سیکل ترکیبی این خودرو یکی از کمترین ها در کشورمان بوده و در حدود 3.8 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد.

کراس اور تویوتا C-HR

تویوتا C-HR با نسخه های بسیار متفاوتی از نظر سطح آپشن ها وارد کشورمان شده است. این خودرو در کامل ترین نسخه لیست کاملی از آپشن ها و امکانات رفاهی و ایمنی را ارائه می دهد. از جمله امکانات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو – کیسه هوای جانبی برای سرنشینان جلو – کیسه هوای پرده ای – کیسه هوای زانویی برای راننده - سیستم کنترل نوسانات TSC – سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS – سیستم کنترل خودکار در سربالایی HAC – سیستم کنترل سرعت در سرپایینی DAC – کروز کنترل هوشمند –گرمکن و سرد کن صندلی های جلو – روکش چرمی فرمان و صندلی ها – فرمان برقی EPS – آینه وسط الکتروکرومیک – تهویه مطبوع دوگانه  – سیستم خودکار فعال سازی نور بالا –   سیستم صوتی JBL با مجموعاً 9 بلندگو - قابلیت چرخش چراغ ها سر پیچ ها – سنسور باران – دوربین عقب – ترمز پارک برقی – سیستم کنترل تابلوهای راهنمایی و رانندگی – سیستم ورود بدون کلید

تویوتا C-HR هیبریدی

خرید تویوتا C-HR نمایشگاه اتومبیل داودی

با توجه به اطلاعات فوق اگر علاقمند به خرید تویوتا C-HR نمایشگاه اتومبیل داودی هستید، می توانید از مشاوره های کارشناسان فروش نمایشگاه بهره مند شوید تا شما را با کارکرد و قابلیت های این خودرو پرطرفدار بیشتر آشنا نمایند. همچنین در صورت تمایل می توانید از سایر محصولات جذاب نمایشگاه اتومبیل داودی دیدن کنید تا انتخاب شایسته ای با توجه به نیاز خود داشته باشید. برای مشاهده آگهی های تویوتا C-HR نمایشگاه داودی لینک زیر را باز کنید:

 

تویوتا C-HR نمایشگاه اتومبیل داودی

تویوتا c-HR


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید