بوگاتی شیرون ؛ رکورددار جدید دنیای سوپر اسپرت ها

بوگاتی شیرون ؛ رکورددار جدید دنیای سوپر اسپرت ها

بوگاتی شیرون با عبور از سرعت 490 کیلومتر بر ساعت نشان داد که می‌ تواند فرزند خلفی برای ویرون افسانه‌ ای باشد و همانند پدر خود، رکورددار سرعت خودرو های جاده‌ ای جهان باشد.

هرچند بوگاتی پیش از این اعلام کرده بود که با شیرون، قصدی برای کسب عنوان سریع‌ترین خودروی جهان و رکوردشکنی ندارد اما تاپ گیر به‌صورت انحصاری این رکوردشکنی را با بوگاتی تجربه کرد.

 

 

بوگاتی شیرون نخستین خودروی استاندارد جاده‌ای جهان است که از سد سرعت 304 مایل بر ساعت عبور نمود. دستگاه سرعت‌سنج Vmax خودروی شیرون به رانندگی اندی والاس عدد 490.48 کیلومتر بر ساعت را ثبت نمود و البته این سرعت مورد تأیید TÜV آلمان نیز قرار گرفت.

 

 

بوگاتی شیرون با این رکورد همچنان نشان داده که ابرقدرت خودروهای سریع جهان است. کافی است رکورد آن را با رکوردهای سرعت 412.28 کیلومتر بر ساعتی SSC در سال 2007، هنسی با سرعت 435.31 کیلومتر بر ساعت در سال 2013 کونیگ زگ با سرعت 457.93 کیلومتر بر ساعتی (447.18 سرعت متوسط در مسیر رفت و برگشت) در سال 2017 مقایسه نماییم.

 

 

مهندسان بوگاتی به همراه میشلن در طول شش ماه این خودروی رکوردشکن را توسعه داده‌اند که البته به نظر می‌رسد حدود 25 سانتی‌متر کشیده‌تر شده و ارتفاع سواری آن نیز با افزایش سرعت، کاهش می‌یابد. دنباله بلند خودرو با کاهش سطح مقطع باعث کاهش ضریب درگ می‌شود و خروجی‌های اگزوز کشیده هم باعث می‌شوند تا گازهای خروجی تا حد ممکن دورتر تخلیه شده و توربولانس کمتری ایجاد کنند. هرچند این تغییرات ممکن است از نظر زیبایی‌شناسی به شیرون صدمه وارد کرده باشد.

 

 

برای کاهش درگ، بال عقب و ترمز هوایی نیز برداشته شده و با یک واحد ثابت داخل دم تعویض شده‌اند. با این حال ایجاد تناسب در تغییرات انجام شده با ویژگی‌های بهبود یافته در تایرها و آئرودینامیک، درمجموع ترکیبی مناسب و بدون اشکال را به نمایش می‌گذارند.

 

 

در داخل کابین این خودرو نیز از قفسه‌بندی ایمنی استفاده شده و البته صندلی سرنشین کناری هم حذف شده است. علاوه بر افزودن سیستم‌های رایانه‌ای و اندازه‌گیری، برای صرفه‌جویی در وزن هم تغییراتی صورت گرفته است. شاید این تغییرات منجر به تولید نسخه سوپراسپرت شیرون شوند هرچند که این موضوع تأیید نشده است.

 

 

در مورد پیشرانه، موتور 8 لیتری 16 سیلندر W شکل کواد توربوی این خودرو می‌تواند 1578 اسب بخار نیرو را تحویل هر چهار چرخ خودرو دهد.

 

 

استفان وینکلمن درباره این رکوردشکنی گفت:

هدف ما این بوده که اولین تولیدکننده‌ای باشیم که به عدد جادویی 300 مایل بر ساعت می‌رسد و ما به این مهم دست یافته‌ایم. ما چندین بار نشان داده‌ایم که سریع‌ترین اتومبیل‌های جهان را می‌سازیم و در آینده به موضوعات دیگری خواهیم پرداخت.

 


منبع: Pedal

محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید