اوپل کورسا ایرودینامیک ترین خودروی سوپر مینی جهان

اوپل کورسا ایرودینامیک ترین خودروی سوپر مینی جهان

اواخر ماه می کمپانی آلمانی اوپل از نسل ششم مدل کورسا (Opel Corsa) مجهز به سیستم محرکه برقی با ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور رونمایی کرد. با یک‌ بار شارژ کامل این خودرو، می توان مسافت 330 کیلومتر را طی نمود.

شرکت اوپل در مراسم معارفه نسل ششم کورسا ادعا کرد این خودرو ایرودینامیک ترین خودروی جهان در کلاس سوپر مینی ها می باشد.

 

 

به لطف ضریب درگ 0.29 و مساحت پیشانی تنها 2.13 متر مربع که به طور قابل توجهی کمتر از مدل قبلی خود می باشد، کورسا 2020 قادر به کاهش مصرف سوخت و در نتیجه کاهش آلایندگی شده است.

 

 

طراحان و مهندسان Opel با استفاده از یک رویکرد جامع و راهکاری جالب، به عملکردی بهینه در فاکتور ایرودینامیک دست یافتند. آن ها قسمت تحتانی اتاق این خودرو را از زیر موتور تا محور عقب، با یک پنل صاف و یکدست پوشانده اند که باعث عبور بهتر جریان هوا از زیر خودرو می شود. همچنین اسپویلر سقف سبب بهبود جریان هوای عبوری و کاهش ناپایداری آن می شود. این اسپویلر در سرعت های بالا نیز پایداری خودرو را افزایش می دهد.

 

 

اما المانی که تاثیر درخورتوجهی در بهبود ایرودینامیک این خودرو دارد، ورودی های هوای فعال جلو پنجره می باشد. این ورودی ها هنگامی که دمای موتور مناسب بوده و نیازی به هوای خنک نمی باشد، بسته می شوند. در این زمان، جریان هوا به طرف اطراف دماغه و زیر خودرو هدایت شده و علاوه بر بهبود ایرودینامیک، باعث کاهش مصرف سوخت می شود. باز و بسته شدن این ورودی ها با توجه به دمای موتور و سرعت حرکت به صورت کاملا خودکار صورت می گیرد. ورودی های فعال پیش از این اکثرا در مدل های رده بالایی چون ب ام و سری 5 و 7 به کار گرفته می شدند، اما استفاده از آن ها در مدل های عادی و ارزان قیمت نیز به تدریج در حال گسترش است.

 

 

کمپانی اوپل کورسا 2020 را در تونل باد دانشگاه اشتوتگارت و در انستیتوی تحقیقاتی مهندسی خودرو و موتور وسایل نقلیه آزمایش کرده است.

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید