چند قابلیت جالب در خودروی شما که شاید از آن خبر نداشته باشید!

چند قابلیت جالب در خودروی شما که شاید از آن خبر نداشته باشید!

بسیاری از ما در خودروهایمان قابلیت هایی داریم که معمولا از انها استفاده نمی کنیم یا شاید اصلا از وجود آنها اطلاع نداشته باشیم. در این مطلب مروری بر این دسته آپشن های کوچک موجود در خودروها خواهیم داشت.

نشانگر موقعیت درب باک

شاید بسیار پیش آمده باشد که با یک خودروی جدید به پمپ بنزین رفته اید و متوجه شده اید که هیچ ایده ای از اینکه درب باک کدام طرف است ندارید. حتی اگر مدت طولانی با ماشین خودتان، ماشین قرضی یا اجاره ای رانندگی کرده باشید، باز هم ممکن است برای شما جالب باشد که بدانید که صفحه کیلومتر خودروی شما یک علامت کوچک در کنار نشانگر بنزین وجود دارد که جهت آن نمایشگر سمت باک سوخت است. برای حدود 10 سال این ویژگی در خودروهای جدید به صورت استاندارد وجود دارد.

نشانگر درب باک

نشانگرهای شرایط جاده

نشانگر موقعیت باک بنزین تنها ویژگی جالب صفحه کیلومتر شما نیست. دفعه آینده که در زمستان رانندگی می کنید، متوجه یک چراغ خواهید شد که مانند یک جاده دارای برف می باشد. این بدین معنی است که دمای خارج از خودروی شما آنقدر پایین است که جاده یخ بزند.

نشانگر شرایط جاده

کنترل پایداری

در هنگام رانندگی در جاده های خیس یا یخی ممکن است به تناوب یک چراغ بر روی صفحه کیلومتر خود ببینید که تصویر یک خودرو در حال لیز خوردن است. این به آن معنی است که سیستم کنترل پایداری شما درگیر شده است تا خودرو را در مسیر مستقیم نگه دارد. از سال 2011 به این طرف تمامی خودروهای فروخته شده در آمریکا اجبارا باید سیستم کنترل پایداری را داشته باشند. احتمالا شما در داشبورد خود به کلیدی برخورده اید که سیستم کنترل پایداری را غیر فعال می کند. به صورت کلی باید از غیر فعال کردن این سیستم خودداری کنید و فقط زمانی آن را خاموش کنید که خودروی شما در برف سنگین گیر کرده است و قصد خارج کردن آن را دارید.

کنترل پایداری

ترمزهای ضد قفل

شما احتمالا می دانید که خودروی شما دارای سیستم ترمز ضد قفل (ABS) است، مخصوصا اگر شما قبلا با خودرویی که دارای این سیستم نبوده است رانندگی کرده باشید. مرسدس از سال 1978 شروع به فروش خودروهایی با ترمز ABS کرد و سایر خودروسازان از دهه 1990 میلادی رو به استفاده از این ویژگی آوردند. سیستم ABS با استفاده از سنسورهای مختلف با سرعت زیاد پمپ ترمز را کنترل می کند و تشخیص می دهد که کدام چرخ ها نیار دارند که آزادتر باشند و کشش بیشتری داشته باشند.

ترمز ABS

فضا

کمپانی های خودرویی علاقه دارند که فضاهای اضافی زیادی را در هر جایی که بتوانند ایجاد کنند و برخی از آنها واقعا سودمند هستند، البته در صورتی که به حضور آنها توجه کنید.

فضای داخلی خودرو

قلاب ها

آیا تا کنون به قلاب های پلاستیکی کوچکی که بر روی سقف خودروی شما قرار گرفته اند دقت کرده اید؟ این قلاب ها امکان آویزان کردن چیزهایی مانند کیسه های پلاستیکی و سایر اجسام را فراهم می کنند.

قلاب داخل ماشین

آینه گفتگو

بسیاری از مینی ون ها و برخی از شاسی بلندها دارای یک آینه گفتگوی کوچک هستند که در بالای سر قرار گرفته و به راننده اجازه می دهد تا در زمان گفتگو با سرنشینان عقب آنها را ببیند. این قطعه معمولا در نزدیکی آینه دید عقب و در سقف خودرو تعبیه شده است.

آینه گفتگو خودرو

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید