اوضاع وخیم نیسان با خبرهایی از قطع تولید مدلها و تعدیل نیروها

اوضاع وخیم نیسان با خبرهایی از قطع تولید مدلها و تعدیل نیروها

معلوم نیست که دقیقا چه چیزی در نیسان اتفاق می افتد، اما بر اساس گزارش رویترز برخی از کارخانه های تولیدی نیسان بسته خواهند شد و برخی از مدلها حذف خواهند شد. این مشکلات مساله غافلگیرکننده ای نیست، چراکه سوددهی نیسان در نیمه اول سال مالی 2019 به میزان 73 درصد افت کرده است.

مدتی است که مشکلات دست از سر نیسان بر نمی دارند، اما به نظر می رسد که این بار اتفاقاتی جدید در راه است. در اوایل این ماه خبری منتشر شد که سرمایه این شرکت کاهش خواهد یافت. هرچند که این خبر در آن زمان تکذیب شد، اما به نظر می رسد که چنین تغییراتی در آینده نزدیک اتفاق خواهند افتاد.

یکی از سخنگویان نیسان در پاسخ به پرسش رویترز که "آیا این شرکت در آستانه تغییراتی بزرگ برای جلوگیری از نابودی قرار گرفته است؟" به پاسخ کوتاه "ممکن است" بسنده کرد. بر اساس گزارش رویترز، نیسان در حال برنامه ریزی برای کاهش شدید هزینه هاست که باعث حذف 4300 شغل کارمندی، بیشتر در مراکز نیسان در آمریکا و اروپا، و بسته شدن دو کارخانه مونتاژ خواهد شد. رویترز همچنین گزارش می دهد که برخی از مدلهای نیسان، آپشن های خودروها و تیپ های مختلف محصولات ممکن است حذف شوند.

خودروهای نیسان

همچنین به گزاش بلومبرگ، نیسان دفتر فروش منطقه ای خود در ایالات شمال غربی آمریکا را تعطیل خواهد کرد و به نیروهای قراردادی و ساعتی خود که 52 سال و بیشتر سن داشته باشند، پیشنهاد بسته "جدایی داوطلبانه " خواهد داد. اما این گزارش نمی گوید که چه تعدادی از 20 هزار نیروی نیسان در آمریکا شامل این شرایط خواهند شد.

در اواخر ماه دسامبر سال گذشته، نیسان ژاپن دستور به قطع هزینه های غیرضروری، مشوق های فروش خودرو و مناسبت های ارتقایی داد. نیسان آمریکا نیز با پیروی از نیسان ژاپن، اعلام کرد که با کاهش 50 درصدی سفرها و افزایش تعطیلات سال نو به مدت 2 روز تلاش دارد تا مقداری پول ذخیره کند.

پول چیزی است که نیسان نیاز به ذخیره کردن آن دارد. این شرکت اعلام کرده است که سوددهی آن در نیمه اول سال مالی 2019 نسبت به سال پیش از آن افت 73 درصدی داشته است. دلایل این امر واضح هستند: کاهش فروش، افزایش ارزش ین و بالا رفتن هزینه های مواد اولیه. همچنین اینفینتی، شاخه لوکس ساز محصولات نیسان، در بهار سال گذشته بازار اروپا را ترک کرد.

نیسان مورانو

آغازگر تمامی این مشکلات دستگیری مدیرعامل سابق نیسان و فراری فعلی، کارلوس گوسن، بود. کسی که با دستگیریش در نوامر 2018 و بعد مجددا در آوریل 2019 به جرم سورفتار مالی دستگیر شد. در اواخیر سال 2019 وی از حبس خانگی در ژاپن فرار کرده و به صورت مخفیانه به لبنان متواری شد. پس از آن دیگر گوسن روی آرامش را ندیده است. وی در مصاحبه ای با CNC در اوایل این هفته به مدیران خارجی شاغل در ژاپن هشدار داد که باید بسیار مراقب باشند، چراکه علیرغم تغییرات در سیستم، آنها در حال بازی کردن با جان خود هستند.


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید