بررسی نیسان ماکسیما نمایشگاه اتومبیل داودی

بررسی نیسان ماکسیما نمایشگاه اتومبیل داودی

بدون شک یکی از محبوب ترین و خوشنام ترین خودروهای وارد شده به کشور ما نیسان ماکسیما است. خودرو ای که با مونتاژ قوی پارس خودرو و قابلیت های بالایی که داشت، نه تنها در زمان خود، بلکه حتی اکنون که سالهای سال از تولید آن می گذرد، خودرویی بسیار محبوب و پرطرفدار بوده است.

نیسان ماکسیما یک سدان سایز بزرگ و نسبتا لوکس به شمار می رود و جایگاهی مهم در میان محصولات نیسان دارد. این خودرو برای اولین بار در سال 1977 میلادی معرفی شد و تا کنون 8 نسل از آن روانه بازارهای جهانی شده اند. خودرویی که ما به نام ماکسیما می شناسیم، نسخه فیس لیفت شده نسل پنجم ماکسیما است. این نسل از سال 1999 تا 2003 در بازارهای جهانی عرضه می شد. در ایران، ماکسیما توسط پارس خودرو و به عنوان یک خودروی لوکس در معیارهای جهانی و  تقریبا همزمان با سایر مناطق جهان، عرضه شد. نسخه ایرانی ماکسیما با مدلهای 1381 تا 1391 موجود است.

بررسی نیسان ماکسیما

ماکسیما یکی از معدود خودروهایی است که توقف تولید آن نه تنها باعث کاهش محبوبیت آن نشد، بلکه محبوبیت آن را به حد بسیار زیادی بالا برد. ماکسیما که در زمان عرضه اولیه به عنوان خودرویی گران و پرمصرف شناخته می شد، پس از مدتی به عنوان یک خودروی لوکس، با سواری نرم و قدرت موتور بالا، آنچه محبوب شد که حتی هنوز هم یکی از پرطرفدارترین خودروهای بازار است.

شاید مهمترین عامل محبوبیت ماکسیما را بتوان قدرت موتور آن دانست. موتوری که بدون شک یکی از قدرتمندترین پیشرانه های خودروهای سواری مونتاژ شده در داخل کشور بوده است. پیشرانه ماکسیما از نوع شش سیلندر V شکل است که 3 لیتر حجم دارد. در هر سر سیلندر این موتور دو میل سوپاپ قرار گرفته اند و این موتور همچنین از سیستم ورودی هوای متغیر (VIS) و کنترل دیجیتالی ناک بهره مند است. این موتور می تواند 227 اسب بخار قدرت را در دور موتور 6400 دور بر دقیقه تولید کند و بیشینه گشتاور آن به 291 نیوتن متر در دور موتور 3600 دور بر دقیقه می رسد. با توجه به این اعداد می توانیم پی ببریم که چرا ماکسیما تا این حد بین ما ایرانیان، که همیشه طرفدار قدرت و سرعت بیشتر هستیم، محبوب است. این پیشرانه قدرتمند در زمان خود بارها در لیست بهترین پیشرانه های سال قرار گرفته و یکی از بهترین موتور های کلاس حجمی خود بوده است. انتقال قدرت در ماکسیما توسط یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک یا یک گیربکس 5 دنده دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. نسخه دنده دستی ماکسیما از شتاب و قدرت بسیار خوبی بهره مند است و شتاب صفر تا صد آن به 7.7 ثانیه می رسد. اما نسخه اتوماتیک به دلیل تکنولوژی پایین گیربکس خودرو، نه تنها از نظر شتاب به خوبی نسخه دستی نیست، بلکه از نظر مصرف سوخت هم وضعیت آن تعریفی ندارد.

بررسی نیسان ماکسیما

دیگر نقطه قوت ماکسیما سیستم تعلیق فوق العاده آن است. سیستم تعلیقی که سواری بسیار نرم و با هندلینگ بسیار خوبی را برای این خودرو به ارمغان آورده اند. همچنین ماکسیما خودرویی بسیار جادار و راحت است که برای مسافرت های طولانی مدت ایده آل به نظر می رسد. ماکسیما دارای دو ایربگ برای راننده و سرنشین جلو است. اما از دیگر آپشن هایی که در خودروهایی معمولی فعلی انتظار آنها را داریم در ماکسیما خبری نیست. در نتیجه اگر خواهان یک خودروی بزرگ خانوادگی با سواری نرم و قدرت موتور بالا هستید و مشکلی با مصرف سوخت بالا و فقط آپشن های آن ندارید، ماکسیما می تواند گزینه خوبی در بین سایر گزینه های دست دوم باشد.

نیسان ماکسیما

خرید نیسان ماکسیما نمایشگاه اتومبیل داودی

با توجه به اطلاعات فوق اگر علاقمند به خرید نیسان ماکسیما نمایشگاه اتومبیل داودی هستید، می توانید از مشاوره های کارشناسان فروش نمایشگاه بهره مند شوید تا شما را با کارکرد و قابلیت های این خودرو پرطرفدار بیشتر آشنا نمایند. همچنین در صورت تمایل می توانید از سایر محصولات جذاب نمایشگاه اتومبیل داودی دیدن کنید تا انتخاب شایسته ای با توجه به نیاز خود داشته باشید. برای مشاهده آگهی های نیسان ماکسیما نمایشگاه داودی لینک زیر را باز کنید:

 

نیسان ماکسیما نمایشگاه اتومبیل داودی


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید