G-POWER و این بار BMW Z4

G-POWER و این بار BMW Z4

جی پاور (G-Power) یکی از شرکت‌های آلمانی مطرح تیونینگ است که به ارتقای خودرو‌های آلمانی به خصوص بی ام و (BMW) می‌پردازد. مرسدس بنز (Mercedes Benz) ، فولکس واگن (Volkswagen) و آئودی (Audi) نیز از دیگر برند‌هایی هستند که G-POWER به ارتقای آن‌ها می‌پردازد. G-POWER این بار به سراغ نسل جدید BMW Z4 رفته است. این شرکت توان پیشرانه‌ی ۶ سیلندر این رودستر را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

جی پاور در جدیدترین فعالیت خود تصمیم گرفته تا با تقویت مدل M40i مدل M پاور را تکمیل کند. این تیونینگ کار مشهور قدرت پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی توربوی Z4 را به ۴۹۳ اسب‌بخار و گشتاور آن را به ۷۰۰ نیوتن‌متر رسانده است که در مقایسه با مدل استاندارد ۱۵۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتری دارد.

 

 

این شرکت جهت تقویت پیشرانه، اقدام به نصب اینترکولر بزرگ‌تر، توربوشارژرهای بهینه‌سازی‌شده، سیستم اگزوز جدید و ECU جدید روی خودرو کرد. شتاب این خودرو نسبت به شتاب ۴.۵ ثانیه‌ای مدل استاندارد چند دهم ثانیه بهبود یافته است. تیونر محدودکننده‌ی الکترونیکی سرعت را از روی Z4 حذف کرده و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم کرده است.

 

 

در خصوص هزینه‌ی این تیونینگ باید به قیمت ۲۲۲۰ دلار تنظیمات اختصاصی ECU اشاره کرد که قدرت پیشرانه را به عدد ۵۰۰ اسب‌ بخار می‌رساند. هزینه سایر بهبود های صورت گرفته نیز به شرح زیر هستند: اینتر کولر بزرگ‌تر ۱۹۹۳ دلار، توربوشارژرهای تقویت‌شده ۳۹۲۹ دلار، مبدل کاتالیستی اسپرت و لوله اگزوز ۲۲۲۱ دلار.

 

 

جی پاور کیت‌های ارزان‌تر با قدرت کم‌تر را برای Z4 نسل G29 ارائه می‌کند. یک کیت ۱۴۲۰ دلار می‌تواند قدرت این خودرو را به ۳۷۵ اسب‌بخار برساند و یک کیت دیگر نیز به قیمت ۱۷۶۵ دلار وجود دارد که قدرت پیشرانه را به ۴۴۴ اسب‌بخار افزایش می‌دهد. کیت اول تنها یک نرم‌افزار بوده ولی کیت دوم درکنار تغییرات نرم‌افزاری به اینتر کولر بزرگ‌تر، سیستم اگزوز و مبدل کاتالیست اسپرت نیاز دارد که درنهایت قیمت آن را به ۶۰۹۳ دلار می‌رساند.


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید