ملاقات با رنو تالیسمان نمایشگاه اتومبیل داودی

ملاقات با رنو تالیسمان نمایشگاه اتومبیل داودی

تالیسمان به معنی طلسم است و به نظر می آید که رنو اسم با مسمایی برای این خودرو انتخاب کرده، چراکه امکان ندارد کسی برای اولین بار تالیسمان را ببیند و مبهوت زیبایی ها و استایل جذاب آن نشود.

رنو برندی کهنه کار است که در تاریخ حدود 130 ساله خود، محصولات بسیار متنوعی را وارد بازار کرده است و با بازخوردهای متفاوتی نیز در بسیاری از بازارهای جهان مواجه شده است. اما زمانی که در سال 2015 رنو از جدیدترین محصول آن زمان خود، یعنی رنو تالیسمان، رونمایی کرد، چشم های بسیاری به این شاهکار طراحی دوخته شد و زبان های بسیاری به تحسین این خودرو باز شد. در واقع تالیسمان لایق همه تحسین هایی که از آن شد بوده و طی سالهای اخیر نیز این مساله را ثابت کرده است.

تالیسمان به معنی طلسم است و به نظر می آید که رنو اسم با مسمایی برای این خودرو انتخاب کرده، چراکه امکان ندارد کسی برای اولین بار تالیسمان را ببیند و مبهوت زیبایی ها و استایل جذاب آن نشود. آنچه که بیش از همه در طراحی تالیسمان به چشم می خورد، استفاده از المان هایی است که این خودرو را لوکس جلوه دهد. همچنین تالیسمان آغازگر یک سبک طراحی جدید در محصولات رنو بوده است. سبکی که با کولئوس و مگان جدید نیز ادامه پیدا کرد و به طور کامل از سبک قدیمی محصولات رنو فاصله گرفته است. در واقع به نظر می رسد که رنو با ارائه تالیسمان می خواسته که شروع جدیدی برای برند خود داشته باشد و فلسفه وجودی خود را دوباره تعریف کند که البته در رسیدن به این هدف کاملا موفق بوده است. چرا که محصولات رنو تا پیش از این به عنوان محصولاتی خسته کننده و نسبتا ارزان قیمت شناخته می شدند، اما پس از معرفی تالیسمان و خودروهایی که با همان زبان طراحی تالیسمان ساخته شدند، رنو اکنون به برندی لوکس تر با محصولاتی هیجان انگیز تبدیل شده است.  

در مورد طراحی تالیسمان هرچه بگوییم کم گفته ایم، چرا که این طراحی یکی از مهمترین برگهای برنده تالیسمان است. اولین چیزی که در نمای جلوی تالیسمان دیده می شود، آرم رنو است که مانند الماسی بر سر تالیسمان نشسته. همچنین چراغ های تالیسمان از جذاب ترین بخش های آن هستند. طراحی C شکل چراغ های تالیسمان جلوه ای ویژه به آن بخشیده اند. این طراحی که امضای جدید محصولات رنو است، در کولئوس، مگان جدید و سایر محصولات جدید رنو دیده می شود. کاپوت خودرو نیز با حجم پردازی اغراق شده طراحی شده است تا به آن جلوه ای قدرتمند و باشکوه ببخشد.

در زیر این کاپوت زیبا، قلبی کوچک اما قدرتمند پنهان شده است. قلبی که با همکاری رنو و نیسان تولید شده و در محصولات مختلف این دو خودروساز استفاده شده است. این پیشرانه 1.6 لیتر حجم دارد اما با بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا، از جمله توربوشارژ، توانایی تولید 190 اسب بخار را دارد که عددی خیره کننده برای چنین پیشرانه ای است. همچنین بیشینه گشتاور این موتور 260 نیوتن متر است و نیروی موتور آن از طریق یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود. این مجموعه در کنار مهندسی دقیق رنو توانسته است محرک خوبی برای این سدان بزرگ باشد و آن را در مدت زمان 7.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رساند. همچنین بیشینه سرعت اعلام شده برای این خودرو 235 کیلومتر بر ساعت است. از سوی دیگر به دلیل حجم کم این پیشرانه، مصرف سوخت تالیسمان نسبت به کلاس خود بسیار پایین است و این خودرو در سیکل ترکیبی برای پیمودن 100 کیلومتر تنها نیاز به 5.6 لیتر بنزین دارد. در نتیجه رنو تالیسمان نه تنها یکی از قدرتمندترین سدان های کلاس خود است، بلکه از نظر مصرف سوخت نیز در جایگاهی بهتر از رقیبان قرار میگیرد.

از تجهیزات این خودرو می توان موارد زیر را نام برد:

سقف پانوراما- قابلیت انتخاب بین 3 حالت رانندگی حالت رانندگی ECO و Sport وComfort   - سنسور پارک در جلو و عقب - سیستم هشدار نقطه کور– اتوپارک – سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلو HUD – دوربین 360 درجه – ماساژور – سیستم صوتی Bose با صفحه نمایش 8.7 اینچی و مجهز به 13 بلندگو

خرید رنو تالیسمان نمایشگاه داودی

با توجه به اطلاعات فوق اگر علاقمند به خرید رنو تالیسمان نمایشگاه داودی هستید، می توانید از مشاوره های کارشناسان فروش نمایشگاه بهره مند شوید تا شما را با کارکرد و قابلیت های این خودرو پرطرفدار بیشتر آشنا نمایند. همچنین در صورت تمایل می توانید از سایر محصولات جذاب نمایشگاه اتومبیل داودی دیدن کنید تا انتخاب شایسته ای با توجه به نیاز خود داشته باشید.


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید