فراری 812 GTS اسپایدر ؛ قوی ترین خودروی کروک حال حاضر دنیا

فراری 812 GTS اسپایدر ؛ قوی ترین خودروی کروک حال حاضر دنیا

کمپانی فراری از مدل بدون سقف ۸۱۲ با نام 812 GTS اسپایدر با توانایی تولید ۷۸۸ اسب‌ بخار قدرت رونمایی کرد.

در آستانه نودمین سالگرد تاسیس برند فراری، این شرکت ایتالیایی از نخستین مدل ۱۲ سیلندر موتور جلوی روباز خود با نام 812 GTS اسپایدر رونمایی کرد. این خودروساز آخرین بار در مدل 356 GTS4 (ملقب به دیتونا اسپایدر) از موتور ۱۲ سیلندر در یک خودروی کوپه موتور جلو استفاده کرده بود. سقف 812 GTS اسپایدر از نوع بازشونده‌ برقی بوده و با استفاده از یک کلید درون کابین در مدت ۱۴ ثانیه باز و بسته‌ می‌شود. لازم به ذکر است امکان باز و بسته‌ کردن سقف حین حرکت در سرعت های بیشتر از ۴۵ کیلومتر بر ساعت وجود ندارد.

 

 

پیشرانه‌ 812 GTS اسپایدر از نوع V12 تنفس طبیعی با حجم ۶.۵ لیتر بوده که توانایی تولید ۷۸۸ اسب‌ بخار قدرت و ۷۱۸ نیوتن‌ متر گشتاور را دارد. نیروی این پیشرانه از طریق یک گیربکس ۷ سرعته‌ دو کلاچه به چرخ‌ های عقب منتقل می شود. این خودرو در کمتر از ۳ ثانیه زمان از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. ضمنا سرعت بیشینه این خودرو در حدود ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت می باشد.

 

 

در بحث ظاهر بیرونی این خودرو، فراری بخش عقب این خودرو شامل سقف و صندوق را به‌ طور کامل از نو طراحی کرده است. همچنین مقاومت بدنه را افزایش داده تا نبود سقف، در استحکام خودرو مشکلی ایجاد نکند. در نتیجه این تغییرات، وزن این خودرو به۱۶۰۰ کیلوگرم رسیده است.

 

 

812 GTS اسپایدر خودرویی تولید محدود نبوده و محصول تولید سری معمولی محسوب می‌شود. در بحث قیمت نیز متاسفانه اطلاعاتی از جانب خودروساز ارائه نگردیده است.

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید