ادغام پژو سیتروئن و فیات کرایسلر تمامی 13 برند زیرمجموعه را حفظ می کند

ادغام پژو سیتروئن و فیات کرایسلر تمامی 13 برند زیرمجموعه را حفظ می کند

این گروه جدید مجموعه ای از برندهای مختلف از کشورهای مختلفی است که مجموع فروش 8.7 میلون دستگاه خودرو در سال تولید می کنند. اما نمی توان رد کرد که این ادغام یک سوال بزرگ را پیش می آورد: آیا تمامی برندهایی که زیرمجموعه هر دو کمپانی هستند، بعد از این ادغام 50/50 باقی می مانند؟

زمانی که ادغام فیات کرایسلر و پژو سیتروئن رسما اعلام شد، چهارمین خودروساز جهان تشکیل شد که پس از فولکس واگن، تویوتا و اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی  قرار گرفت. این گروه جدید مجموعه ای از برندهای مختلف از کشورهای مختلفی است که مجموع فروش 8.7 میلون دستگاه خودرو در سال تولید می کنند. اما نمی توان رد کرد که این ادغام یک سوال بزرگ را پیش می آورد: آیا تمامی برندهایی که زیرمجموعه هر دو کمپانی هستند، بعد از این ادغام 50/50 باقی می مانند؟

لازم به ذکر است که چهار خودروساز زیرمجموعه گروه پژو-سیتروئن هستند که شامل پژو، سیتروئن، DS و اوپل/واکسهال می باشد. از سوی دیگر، گروه فیات کرایسلر تعداد زیادی خودروساز زیر بال و پر خود دارد (دقیقا 9 خودروساز) که شامل آبارث، آلفارومئو، کرایسلر، داج، فیات، جیپ، لانچیا، مازراتی و رم می شوند.

خوشبختانه مدیرعامل پژو-سیتروئن، کارلوس تاوارس در مورد این موضوع یک مصاحبه اجمالی با یک پایگاه تلویزیون فرانسوی کرده است. تاوارس اعلام کرده است که چه پژو-سیتروئن و چه فیات-کرایسلر در نتیجه ادغام 50 میلیارد دلاری خود هیچ برنامه ای برای قطع تولید هیچ یک از برندهای زیرمجموعه خود ندارند. در نتیجه می توان گفت که تمامی 13 برندی که زیر چتر اتحاد پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر قرار می گیرند زنده خواهند ماند.

فیات کرایسلر- پژو سیتروئن

تاوارس به این شبکه تلویزیونی گفته است: "به نظر من تمامی این برندها، بدون استثنا، در یک چیز مشترک هستند و آن چیز یک تاریخچه افسانه ای است. ما عاشق تاریخچه این برندها هستیم و این تاریخچه به ما پایه ای را می دهد که می توانیم بر اساس آن به سوی آینده حرکت کنیم. در نتیجه، در حال حاضر، من هیچ نیازی نمی بینم که در صورت اجرایی شدن این توافق، هیچ کدام از این برندها حذف شوند، چراکه هر کدام از آنها تاریخچه مخصوص به خود و نقاط قوت خود را دارند."

تاوارس همچنین اضافه کرده است که این برندها به خوبی از نظر جغرافیایی یکدیگر را تکمیل می کنند. بنا به گزارش اخبار خودرویی اروپا، 66 درصد از سود فیات-کرایسلر از آمریکای شمالی به دست می آید. بر خلاف آن، تنها 5.7 درصد سود پژو-سیتروئن از آن منطقه می آید. از سوی دیگر پژو-سیتروئن بیشتر سود خود را از اروپا به دست می آورد.  

فیات کرایسلر- پژو سیتروئن


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید