نخستین محصول الکتریکی مینی

نخستین محصول الکتریکی مینی

سرانجام شرکت خودروسازی مینی با معرفی مدل SE خودروی کوپر پا به دنیای خودرو های الکتریکی گذاشت. این خودرو برچسب اولین خودروی تمام الکتریکی کامپکت پریمیوم را به دوش می‌کشد و به تمام ویژگی‌های جذاب مینی و خصلت‌های مثبت خودروهای الکتریکی مزین شده است. همچنین این خودرو با هر بار شارژ تا ۲۷۰ کیلومتر مسافت را طی می کند.

مینی کوپر SE نسخه‌ای الکتریکی از مینی کوپر است. این خودرو شاید به اندازه‌ی خود مینی کوپر جلب توجه نکند ولی خودرویی بسیار مهم و ارزشمند برای این شرکت محسوب می‌شود. ارزش این مدل از آنجایی برای برند زیرمجموعه‌ی بی‌ام‌و مهم است که اولین خودروی الکتریکی مینی به شمار می‌رود و با عرضه‌ی آن مینی هم به‌طور رسمی وارد بازار خودروهای برقی خواهد شد. مینی این مدل را تحت عنوان اولین خودروی لوکس کوچک برقی روانه‌ی بازار خواهد کرد.

طراحی مدل SE تقریبا با سایر مدل‌های مینی کوپر یکسان است. طرح SE براساس خودروی مفهومی است که مینی در سال ۲۰۱۷ در نمایشگاه خودروی فرانکفورت معرفی کرده بود. تزیینات زرد روشن در بدنه‌ی این خودرو متمایزکننده‌ی آن از سایر نسخه‌های مینی کوپر هستند. رنگ زرد روشن در بخش‌هایی مانند جلو پنجره، آینه‌های جانبی و حتی رینگ‌ها دیده می‌شود. این رنگ آمیزی را در سایر مدل‌های مینی کوپر نمی‌توانید ببینید. نبود خروجی اگزوز دیگر وجه تمایز مینی کوپر SE با سایر مدل‌های مینی کوپر است و دلیل آن را باید در حذف شدن موتور احتراق داخلی در این خودرو دانست. در زیر بدنه نیز شکل خودرو آیرودینامیک‌تر شده است و مینی تلاش کرده تا ضریب آیرودینامیک را در نسخه‌ی برقی کاهش دهد.

 

 

در قلب مینی کوپر SE از یک موتور برقی استفاده شده است. محل نصب موتور برقی زیر کاپوت است و دقیقا در جایی نصب شده که قبلا موتور بنزینی یا دیزلی قرار داشت. موتور برقی این خودرو می‌تواند ۱۸۱ اسب‌بخار قدرت تولید کند. برای تأمین انرژی موتور برقی این خودرو از یک باتری لیتیوم‌‎یون ۳۲.۶ کیلووات ساعتی بهره‌گیری شده است که می‌تواند شعاع حرکتی ۲۳۵ تا ۲۷۰ کیلومتر را برای SE فراهم کند. مینی شعاع حرکتی این مدل را براساس استانداردهای WLTP اروپا اندازه‌گیری کرده است اما EPA آمریکا پیش‌بینی می‌کند که این خودرو ظرفیت پیمایش معادل ۱۸۳ کیلومتر داشته باشد.

 

 

مینی برای راحتی سرنشینان در مدل SE امکاناتی مانند چراغ‌های LED، سیستم تهویه‌ی مطبوع خودکار دوگانه، نمایشگر ۶.۵ اینچی، سیستم رهیاب ماهواره‌ای و بخاری را در این خودرو به‌صورت استاندارد نصب کرده است. امکاناتی که به‌صورت آپشن عرضه می‌شوند نیز شامل نمایشگر بزرگ‌تر لمسی ۸.۸ اینچی، تودوزی چرمی، رنگ‌های متفاوت بدنه، رینگ‌های متفاوت، دوخت روی صندلی‌ها و تریم متفاوت کابین هستند.

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید