حقایقی جذاب در مورد پورشه!

حقایقی جذاب در مورد پورشه!

پورشه یکی شناخته شده ترین برندهای خودروسازی است که راه خود را به سوی قله خودروسازی جهان باز کرده و نام سازنده اش، فردیناند پورشه، را با افتخار با خود حمل می کند. این برند افسانه ای آلمانی تاریخی پیچیده و غنی دارد که در این مطلب بخش هایی از آن را بیان خواهیم کرد.

پورشه یکی شناخته شده ترین برندهای خودروسازی است که راه خود را به سوی قله خودروسازی جهان باز کرده و نام سازنده اش، فردیناند پورشه، را با افتخار با خود حمل می کند. این برند افسانه ای آلمانی تاریخی پیچیده و غنی دارد که در ادامه این مطلب بخش هایی از آن را بیان خواهیم کرد.

1. فردیناند پورشه طراح خودروی معروف و مهندسی است که در سوم سپتامبر 1875 در شهر مافرسدورف امپراطوری اتریش-مجارستان به دنیا آمد.

فردیناند پورشه

2. از آغاز کودکی معلوم بود که فردیناند کوچک در کارهای فنی پیشرو است. زمانی که در سن 15 سالگی اولین مولد انرژی خود را ساخت، تمامی شهروندان مافرسدورف شاهد استعداد او بودند. در آن دوران یک لامپ الکتریکی پیشرفته ترین قطعه ای بود که هر انسان معمولی می توانست امید دیدنش را داشته باشد. ظاهرا قبل از اینکه فردیناند ژنراتور برق خود را بسازد تنها شهردار شهر دارای برق در خانه خود بود.

3. در سال 1900 پورشه که در آن زمان کارمند کمپانی لونر بود، یک خودروی الکتریکی را به نام لونر-پورشه ساخت. این خودرو در نمایشگاه خودروی پاریس در آن سال به دلیل طراحی مبتکرانه خود توجه زیادی را به خود جلب کرد. پس از آن پورشه جوان معروفیت زیادی را به دست آورد.

4. یک نکته دیگر از سابقه کار خودرویی فردیناند پورشه این است که او زمانی به عنوان راننده شخصی شاهزاده مجارستان و بوهمیا، آرشیدوک فرانتس فردیناند، کار می کرد.

5. فردیناند پورشه در 6 می 1931 کمپانی شخصی خود را در اشتوتگارت آلمان تاسیس کرد. این کمپانی به ساخت خودرو و موتورسیکلت به همراه انواع مختلف پیشرانه ها مشغول است.

6. در سال 1934 پورشه از دولت آلمان دستوری برای ساخت یک خودروی ساده و ارزان قیمت دریافت کرد که بتواند به سادگی به تولید انبوه برسد. درست یک سال بعد پورشه اولین نمونه از خودروی مردمی (فولکس واگن) را معرفی کرد که بعدها با نام فولکس واگن بیتل به معروفیت جهانی رسید.

پورشه و فولکس واگن بیتل

7. در طول جنگ جهانی دوم فردیناند پورشه و کمپانی او در ساخت تجهیزات جنگی درگیر شدند. ساخت نسخه ای از تانک معروف تایگر به نام پورشه تایگر از اقدامات پورشه بود. شاسی این تانک بعدها به عنوان اساس تانک تخریبی سنگین آلمان، فردیناند، که نام خود را از فردیناند پورشه گرفته بود، استفاده شد.

8. اولین خودروی سواری این کمپانی در سال 1939 ساخته شد. با وجود اینکه تنها 3 دستگاه از این خودرو از کارخانه خارج شد، پورشه 64 اساس ساخت سایر محصولات آتی پورشه شد.

9. برخلاف اکثر خودروسازان، پورشه تعالی تکنیکی خود را با هر مدل بعدی بهبود داد. نتیجه نه تنها بهبود راحتی و استفاده بود، بلکه نتایج فوق العاده ای را در مسابقات رانندگی تضمین کرد. به طور معمول پورشه دو نسخه از هر خودرو را می ساخت که یکی برای استفاده در جاده و دیگری نسخه مسابقه ای آن بود.

10. پورشه 356 در سال 1948 معرفی شد. این خودرو اولین خودروی تولید انبوه پورشه بود. این خودرو جد خودروی اسپرت افسانه ای پورشه 911 به شمار می رود. بیش از 76 هزار دستگاه از این خودرو تولید شد که نکته جالب توجه این است که بیش از نیمی از آنها تا کنون سالم مانده اند و همچنان کار می کنند.

پورشه 356

11. به طور جالبی این برند آلمانی به طور گسترده استفاده از لوگوی خود را در سال 1952 و پس از ورود برند به آمریکا آغاز کرد. تا پیش از آن پورشه یک مهر با نوشته "پورشه" بر روی کاپوت محصولاتش قرار می داد.

پورشه پانامرا و 911

12. پورشه 911 برای اولین بار در نمایشگاه خودروی بین المللی سال 1963 معرفی شد. جالب اینجاست که نام اولیه این خودرو پورشه 901 بوده، اما بعد معلوم شد که پژو حق امتیاز نام هایی با سه عدد که عدد میانی آنها 0 باشد را برای خود ثبت کرده است. در نتیجه 0 تبدیل به 1 شد و این خودرو با نام پورشه 911 وارد بازار شد.

13. در طول 50 سال خودروهای پورشه بیش از 28000 پیروزی در مسابقات مختلف سرعت به دست آورده اند. خودروسازان دیگر تنها می توانند آرزوی چنین موفقیت هایی را در مسابقات خودرویی داشته باشند.

14. دو سوم تمام محصولات پورشه تولید شده تا کنون سالم مانده اند. تقریبا تمامی آن ها هنوز هم کار می کنند. همین مساله نشان دهنده کیفیت افسانه ای آلمانی محصولات پورشه است!

پورشه 911

15. پورشه 904 کاررا GTS یک خودروی افسانه ایست. وزن این خودرو 640 کیلوگرم بوده و توان آن 210 اسب بخار است. نسبت توان به جرم آن 330 اسب بخار به ازای هر تن است. پورشه 904 حتی با استانداردهای فعلی یک خودروی فوق العاده است و می تواند به راحتی با ابرخودروهای امروزی رقابت کند.

16. پورشه 911 یکی از شناخته شده ترین طراحی ها در دنیای ابرخودروها را دارد. این خودرو به طور دائم مورد پیشرفت و بهبود قرار گرفته است اما طرح کلی آن هنوز هم با کمترین تغییر باقی مانده است. طرح کلی عالی آن و ممتازیت فنی آن برای 48 سال ثابت باقی مانده است. این خودرو پرفروش ترین ابر خودروی تولید انبوه در جهان بوده است.

پورشه کاین

خرید خودروهای پورشه نمایشگاه اتومبیل داودی


نمایشگاه اتومبیل داودی به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش انواع خودروهای لوکس در مشهد و شرق کشور، طیف گسترده ای از خودروهای پورشه  را به فروش می رساند. نمایشگاه خودرو داودی مشهد با دهها سال سابقه در زمینه خرید و فروش خودروهای لوکس، گزینه ای مطمئن برای خرید خودرو به شمار می رود. برای مشاهده خودروهای پورشه موجود در نمایشگاه لینک زیر را باز کنید:


خودروهای پورشه نمایشگاه اتومبیل داودی

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید